جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ آئین معارفه قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی

حوزه/ مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: برای بهتر و قوی شدن امور مساجد در استان تصمیم گرفته‌ایم شورای عالی امور مساجد را در خراسان شمالی تأسیس کنیم تا این شورا بتواند از مدیریت جدید پشتیبانی کرده و برنامه‌های موردنظر به‌صورت مطلوبی اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم معارفه قائم‌مقام جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، اظهار کرد: مساجد چه پیش از انقلاب در مبازره علیه رژیم پهلوی و چه پس از انقلاب در تحکیم و تقویت نظام اسلامی نقش ویژه‌ای داشته و دارند.

وی افزود: بعد از انقلاب برای بهتر شدن بازخورد مساجد در جامعه، مدیریت امور مساجد شکل گرفت که این کار کمک شایانی به رشد و تأثیر آن در جامعه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امور مربوط به مساجد بعد از انقلاب ساماندهی شد، به‌گونه‌ای که مدیریت مساجد تأسیس و استان خراسان بزرگ هم از این نعمت برخوردار شد و بعد از تأسیس استان‌های سه‌گانه خراسان هم این سیاست تداوم یافت.

وی با اشاره به مدیریت پیوسته مساجد در استان‌های سه‌گانه خراسان، خاطرنشان کرد: اگرچه گاهی پیشنهاد می‌شود که می‌توانید مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان را تفکیک کنید و در خراسان شمالی مستقل شوید، اما ما همان پوشش امام رضا (ع) را از استقلال زیباتر می‌دانستیم و می‌دانیم و اصراری هم بر استقلال نداریم زیرا خود را منفک نمی‌دانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه اظهار کرد: تاکنون زحمات زیادی در امور مساجد کشیده شده و ارتباطات با مرکز هم مناسب و باصفا است؛ اما هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: باید مساجد از حالت خمودگی که در برخی جاها هست خارج شوند؛ زیرا وضعیت فعلی شایسته و بایسته مسجد تراز انقلاب و نظام اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مبلغان و کسانی که در بحث مساجد کار می‌کند باید از فرمایشات رهبری که در قالب پیام به اجلاس‌های سراسری نماز فرموده‌اند کمک بگیرند و بالأخص پیامی که رهبری برای اجلاس نوزدهم صادر کرده و در آن دوگانه‌های به‌هم‌پیوسته مساجد را برشمرده‌اند باید به‌صورت ویژه مورد اهتمام و توجه باشد.

وی تصریح کرد: باید این سخنان رهبری در پیام به اجلاس نماز نقشه راه ما درزمینهٔ رسیدگی به امور مساجد باشد؛ زیرا یکی از بهترین و جامع‌ترین پیام‌های ایشان راجع به حوزه کاری و نقش مسجد است و باید سرلوحه کار همه ما باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام معلم به سمت قائم‌مقامی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، اظهار کرد: قائم‌مقام جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، هم در حوزه تبلیغ کار کرده و با روحانیان انس دارد و هم در کار میدانی چابک و پای کار است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: برای بهتر و قوی شدن امور مساجد در استان تصمیم گرفته‌ایم شورای عالی مساجد را در خراسان شمالی تأسیس کنیم تا این شورا بتواند از مدیریت جدید پشتیبانی کرده و برنامه‌های موردنظر به‌صورت مطلوبی اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha