پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عامل حمله به مسجد اسلو به قتل و تروریسم متهم گردید

حوزه/ به گفته دادستان ها، نژادپرست ۲۲ ساله نروژی امروز به قتل خواهر نانتی اش و اقدام تروریستی متهم گردیده  و جلسه دادگاه او قرار است از ۷ می آغاز گردد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  thelocal، متهم حمله به مسجد اسلو در نروژ، به قتل و تروریسم متهم گردید.

به گفته دادستان ها، یک مرد  ۲۲ ساله نروژی روز دوشنبه در دادگاه، به قتل خواهر نانتی اش و اقدام تروریستی به خاطر آتش گشودن به روی نمازگزاران در مسجد اسلو در ماه آگوست متهم شده است.

فیلیپ منسهاوس پس از تیراندازی تروریستی در مسجد النور در حومه شهر اسلو در ۱۰ آگوست سال گذشته بازداشت گردید. یک نمازگزار ۶۵ ساله که در زمان حمله در مسجد حضور داشته موفق شد او را متوقف ساخته و مانع از کشتار بیشتر گردید. در زمان حمله تنها سه نمازگزار در مسجد حضور داشته اند و کسی آسیب جدی ندیده است. پیکر خواهر ناتنی منسهاوس، که ۱۷ سال بیشتر نداشته بعدها در خانه پیدا شد.

به گفته پلیس یوهانه ایله هانسن که به فرزندی پدر وی درآمده بود، توسط چهار گلوله به تقل رسیده است. پلیس پیش از این گفته بود که انگیزه قتل نژادپرستانه بوده زیرا این دختر اصالت آسیایی تبار داشته است.

برگه اتهامات که روز دوشنبه به دادگاه منطقه ای آسکر و بورم ارائه شد شامل دو اتهام بود. یکی از اتهامات قتل خواهر ناتنی، و دیگری اتهام «اقدام تروریستی» با تلاش برای قتل با قصد ایجاد ترس شدید در یک جمعیت اعلام شده است. جلسه دادگاه انتظار می رود از ۷ ماه می آغاز شود.

منسهاوس پیش از این به این اقدامات اعتراف کرده بود ، اما اتهامات قتل و تروریسم را رد کرده و ادعا کرده است که این «نوعی دفاع از خود» بوده است. در جلسه دادگاهی که در ۹ سپتامبر برای تمدید مدت بازداشت برگزار شد، و دستش را به نشانه سلام نازی ها بلند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha