سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در آیین رونمایی از کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی»

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، بیانیه گام دوم را نقشه راهی برای ادامه حیات انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز کرد: نسبت به انجام منویات و مطالبات مقام معظم رهبری احساس تقصیر می‌کنم؛ ما نتوانستیم آن‌چنان که باید و شاید دستورات رهبری را تحقق بخشیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جمع فرهیختگان و حوزویان اهوازی، انقلاب اسلامی را محصول تلاش علمای شیعه دانست و اظهارداشت: امام خمینی(ره) تنها شخصیتی بود که حسن استفاده را از این تلاش علمای شیعی انجام داد و انقلاب اسلامی را به سرانجام رساند و امروزه نیز اگر سید حسن نصرالله در حال مبارزه با دشمنان اسلام در منطقه لبنان است، آن نیز ماحصل تلاش امام موسی صدر بوده است.

نقشه راه ادامه حیات انقلاب اسلام...

وی بیانیه گام دوم را نقشه راهی برای ادامه حیات انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز کرد: نسبت به انجام منویات و مطالبات مقام معظم رهبری احساس تقصیر می‌کنم؛ ما نتوانستیم آن‌چنان که باید و شاید دستورات مقام معظم رهبری را تحقق دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر «انقلاب اسلامی یک انقلاب ملی نیست، بلکه یک انقلاب اسلامی-انسانی است»، تصریح کرد: این بیانیه منطبق با فطرت انسانی است و هرگاه شعاری یا کلامی با فطرت انسانی مطابقت پیدا کرد، پیام آن کلام و شعار، فراملی خواهد بود؛ به همین دلیل باید از بیانیه گام دوم انقلاب، به‌عنوان یک حرکت فراملی یاد کرد.

وی گریزی به شعارهای اولیه انقلاب اسلامی مبنی بر «اخلاق»، «استقلال»، «برابری» و «آزادی» زد و افزود: امروز با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و درون‌مایه بیانیه گام دوم انقلاب، می‌توان هرکدام از آن فرصت‌ها را جهانی کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، تأکید کرد: در گام دوم انقلاب یکی از مباحثی که اهمیت دارد، توجه به اصل «کارآمدی انقلاب» است که لازم است به این موضوع مهم پرداخته شود.

نخبه پروری حلقه مفقوده جامعه

امام جمعه اهواز، با تأکید بر اینکه نخبه پروری حلقه مفقوده جامعه امروز است، گفت: چرا بعد از گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب، تا کنون نتوانسته‌ایم مجلسی هم‌تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم! به همین دلیل لازم است که حوزه‌های علمیه با همکاری دانشگاه‌ها، در جهت معرفی و تحقق محورهای چندگانه بیانیه گام دوم انقلاب، اقدامات عملی در سطح جامعه بردارند.

کارنامه دولت در تحقق شعار سال کجاست؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در پایان گفت: هم‌اکنونی که در آستانه پایان سال هستیم، سؤال پیش می‌آید که دولتمردان در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال چه کارنامه‌ای را ارائه کرده‌اند؟.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha