جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
photo_۲۰۲۰-۰۲-۱۷_۲۲-۲۴-۱۶.jpg

حوزه/ رحیمی، با اشاره به فعالیت شاخص حوزه علمیه خوزستان در مدارس دانش‌آموزی، گفت: حوزه علمیه خوزستان نسبت به سایر استان‌ها در زمینه آموزش‌وپرورش فعال‌تر و تخصصی‌تر عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش، در نشست کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش خوزستان، با بیان اینکه استان خوزستان مزین به خون پاک شهداست، اظهارداشت: یکی از دستگاه‌هایی که نقش مهمی در تربیت دینی دارد، حوزه علمیه بوده و این نهاد، پس از آموزش‌وپرورش گسترده‌ترین دستگاه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش و حوزه دارای هدف و مخاطب واحدی هستند، گفت: رویکرد اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، تربیت نسل جدید با رویکرد دینی بوده و تحقق این امر، در گرو همکاری کلیه دستگاه‌هاست.

رحیمی، درایت مسئولان را عاملی برای ایجاد ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز بر این همکاری‌ها تأکید داشته و بین آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه نیز برنامه ۵ ساله تصویب شده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حوزه علمیه خوزستان نسبت به سایر استان‌ها در زمینه آموزش‌وپرورش فعال‌تر و تخصصی‌تر عمل کرده است، گفت: خوزستان بیشترین سهم را در جذب سرباز طلبه‌ها دارا بوده است.

رحیمی، آشنایی دانش آموزان با نظام آموزشی حوزه علمیه را یک خلأ عنوان کرد و در پایان اظهارداشت: برنامه دیدار دانش آموزان با حوزه علمیه سبب آشنا شدن بیشتر آنها با ساختار حوزه علمیه می‌شود که باید سعی کنیم انحصار فضای آموزشی و کتاب درسی را بشکنیم که از مدارس صدرا به‌عنوان مدارسی استراتژیک در این خصوص می‌توان نام برد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha