پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 886790
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
آتش افروز مسجدی در آلمان به حبس محکوم شد

حوزه/ مرد ۵۳ ساله ای که با آتش زدن زباله ها در محوطه بیرونی باعث زبانه کشیدن شعله های آتش به داخل مسجد شده بود، توسط دادگاهی در شهر هاگن آلمان، به ۳سال ونیم زندان محکوم گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، نژادپرست آلمانی به جرم آتش افروزی در مسجد زندانی می شود.

یک آتش افروز که در ۲۵ ماه می گذشته خسارات قابل توجهی به مسجدی در شهر هاگن یکی از شهرهای ایالت نوردراین-وستفالن آلمان وارد کرده بود، روز دوشنبه به ۳.۵ سال زندان محکوم گردید.

این مسجد متعلق به یکی از بزرگترین انجمن های مسلمان و ترک تبار در آلمان بود. این مرد ۵۳ ساله که با آتش زدن زباله ها و کارتون های بیرون از محوطه، باعث زبانه کشیدن آتش به داخل مسجد شده بود، توسط یک دادگاه محلی محکوم شد.

 عمر اورال ، یک مقام از سازمان نمای ملی جامعه اسلامی، یکی از بزرگترین اتحادیه های مسلمان و ترک تبار آلمان ، ابراز امیدواری کرد این تصمیم دادگاه دشمنان اسلام را بترساند.

این گروه خواستار تحقیقات کامل در مورد این حادثه شده بودند.

کشور آلمان شاهد رشد اسلام هراسی و نفرت از مهاجران در سال های اخیر بوده که اکثرا ناشی از تحریک احزاب راست گرای است که از ترس مردم عامه نسبت به بحران و تروریسم و حضور پناهندگان سوء استفاده کرده اند.

آلمان با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت، بعد از فرانسه دومین جمعیت مسلمانان در اروپای غربی را دارد. در میان تقریباً ۴.۷ میلیون مسلمان این کشور ۳ میلیون نفر  ترک تبار هستند هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha