سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
كنفرانس «شهداي اسلام» در اسلام‌آباد

حوزه/ کنفرانس «شهدای اسلام» با حضور شخصیت‌های برجسته دینی و سیاسی پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه همزمان با چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت، کنفرانس «شهدای اسلام» به همت مؤسسه پژوهشی البصیره و مؤسسه هفته نامه ایوانِ صداقت پاکستان و با حضور حجت‌الاسلام علامه سید افتخار حسین نقوی، رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) و فدا محمد ناشاد رئیس مجلس شورای مناطق شمالی گیلگت بلتستان و سید ثاقب اکبر، رئیس مؤسسه البصیره و دیگر شخصیت‌های دینی، سیاسی و اجتماعی این کشور در محل هتل اسلام‌آباد برگزار شد.

در این کنفرانس، جمعی از شخصیت‌های سیاسی و رهبران گروه‌های مذهبی در پاکستان با نکوهش معامله قرن و اقدامات تهاجمی دولت ترامپ در منطقه، تأکید کردند: آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد بوده و در جایگاهی نیستند که بخواهند برای رفع مسائل منطقه میانجیگری کنند.

فدا محمد ناشاد، رئیس مجلس ایالت گلگیت بلتستان پاکستان ضمن محکومیت معامله قرن و همچنین ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس در حمله تروریستی آمریکا، گفتند: ترامپ در جایگاهی نیست که بخواهد برای حل مسائل جهان اسلام در خاورمیانه یا ماجرای کشمیر پادرمیانی کند.

سخنرانان این کنفرانس از دولت پاکستان خواستند تا در برابر سیاست‌های فریبکارانه کاخ سفید محتاط باشند زیرا آمریکایی‌ها هیچ طرحی برای صلح ندارند بلکه آنان تنها به دنبال منافع نامشروع خود در منطقه و آسیب رساندن به منافع امت اسلامی هستند. شخصیت‌های پاکستانی با ابراز همبستگی و حمایت از مردم فلسطین و کشمیر، گفتند که ورود ترامپ به مسائل منطقه و به اصطلاح تلاش وی جهت حل اختلافات بر سر کشمیر هرگز به سود پاکستان نخواهد بود.

در ادامه، فدا محمد ناشاد، مقام پارلمانی پاکستان و میهمان در این کنفرانس و علامه «سید افتخار حسین نقوی» مدیر شبکه خبری سچ تی وی پاکستان ضمن محکوم کردن ترور سردار سلیمانی گفت: رژیم آمریکا مصداق بارز دولت تروریستی است که با اقدامات نسنجیده خود منطقه را در موقعیت خطرناکی قرار داده است.

دیگر سخنرانان این مراسم نیز تاکید کردند: آمریکایی ها با ترور سردار سلیمانی مرتکب اشتباه بزرگ راهبردی شده در حالی که این رویداد موجب تحرک عظیم در جهان اسلام و ناکام ماندن طرح ترامپ برای منزوی کردن جبهه مقاومت شد. آنان افزودند: درخت مقاومت با خون شهدا بارور تر شده است. معامله قرن محکوم به شکست است و تنها با تقویت وحدت اسلامی تامین منافع ملت های مسلمان ممکن خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha