پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حیدر مصلحی

حوزه/ نشست علمی «چرایی تقابل نظام سلطه با نظام ولایت فقیه از دیدگاه قرآن» با حضور طلاب، استادان و کارشناسان مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، در جمع طلاب و فضلای مجتمع آموزش عالی فقه به موضوع معماری و حرکت طراحی‌شده امام خمینی(ره) و مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) اشاره نمود و اذعان داشت: در تاریخ زندگی بشر، پانزده تمدن شکل گرفته که همه آنها به سمت اضمحلال و نابودی پیش رفته است؛ اتحاد جماهیر شوروی نزدیک‌ترین این تمدن به عصر جدید است.

وی با بیان این که در کنار وجود تمدن‌ها، انقلاب‌های بزرگی در جهان شکل گرفت که هیچ اثری از آرمان‌خواهی اولیه آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: براساس دیدگاه اندیشمندان غربی، تنها یک تمدن در جهان وجود دارد که همچون شیر خفته، اگر بیدار شود، می‌تواند تمدن غربی را از بین ببرد؛ این اندیشمندان در این میان، از تمدن اسلامی به عنوان شیر خفته نام می‌برند که انقلاب اسلامی بیدار کرده است.

سخنران نشست به اهداف نهضت امام خمینی(ره) اشاره نمود و با بیان این که ایجاد حکومت اسلامی در ایران زمین تنها یکی از اهداف است، گفت: در چهل سال عمر انقلاب، کشور با توطئه‌های سنگین روبه‌رو بوده است که نخستین آن، توطئه ترور هفده‌هزار ایرانی به دست سیاهی‌لشگران استکبار جهانی تحت عنوان سازمان مجاهدین خلق رقم خورد.

وی، در ادامه، ضمن اشاره به آیه ۵۱ سوره مائده و تجلی ایمان و لزوم پرهیز از پذیرش ولایت کفر، هشت سال جنگ تحمیلی، تهاجم و شبیخون فرهنگی، تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای نظامی استکبار جهانی را از دیگر توطئه‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: به اعتراف شاهزادگان سعودی، عربستان به تنهایی در دوران دفاع مقدس، بیش از چهل‌میلیارد دلار به صدام برای جنگ با ایران کمک نمود.

وزیرسابق اطلاعات، به گستره همراهی کشورهای استکباری و استعماری در جنگ تحمیلی ضد ایران اشاره نمود و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس با تمام دنیای استکبار روبه‌و شد و هزینه‌های سنگینی برای پایداری نظام مقدس اسلامی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی به طراحی جدید دشمن در گسترش آسیب‌های اجتماعی اشاره نمود و ابراز داشت: استکبار جهانی در عین سرمایه‌گذاری بر ایجاد و تقویت آسیب‌های اجتماعی، بحث تحریم‌های اقتصادی را پیگیری می‌کند.

وی بیداری اسلامی در دنیای اسلام را از دیگر اهداف نهضت امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: در عین نفوذ گسترده و فعالیت سنگین سرویس‌های اطلاعاتی استکبار جهانی، مهره‌چینی و دایره فعالیت آنها تحت پوشش فعالیت فرهنگی گروه‌های مردم‌نهاد، این سرزمین همچنان از محورهای مقاومت به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت را سومین هدف نهضت امام(ره) دانست و ابراز داشت: امام خمینی(ره) همواره تأکید داشتند که نباید از هیاهوی قدرتمندان هراس داشت، زیرا اراده الهی بر پایه غلبه مستضعفان بر مستکبران نهاده شده است و اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد نمود.

سخنران نشست، افول و فروپاشی قدرت استکبار جهانی را در تمام ابعاد تمدنی مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: براساس پژوهش پژوهشگران امریکایی، که تعداد آن به چهارده‌هزار مقاله علمی می‌رسد، همه بر افول قدرت و هیمنه امریکا تأکید دارند و اسلام و جمهوری اسلامی را بزرگ‌ترین اهرم مقابل اقتدار پوشالی استکبار جهانی برمی‌شمارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی به جهت‌دهی هالیوود بر دنیای فیلم‌سازی جهان و نفوذ گسترده آن بر هنر هفتم اشاره نمود و یادآور شد: در خاطرات مؤسسان یهودی هالیوود، هدف غایی سرمایه‌گذاری در هنر هفتم را مقابله با جهان اسلام و بیداری گفتمان اسلامی بیان می‌کنند.

وی با بیان این که سرویس‌های اطلاعاتی امریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، از ظرفیت دستگاه‌های اطلاعاتی دیگر کشورها برای نفوذ در ایران استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: بحث نفوذ، مؤثرترین طراحی استکبار جهانی برای توقف حرکت رو به جلو انقلاب اسلامی است، زیرا با توقف انقلاب، تمام دنیای اسلام را می‌توان کنترل و مدیریت نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همه توطئه‌های دستگاه‌های اطلاعاتی استکبار جهانی را با چالش‌های جدید روبه‌رو ساخت، اظهار داشت: پس از فتنه ۸۸، دستگاه‌های اطلاعاتی به این نتیجه رسیدند که نفوذ را تنها در عرصه دانشگاه رقم زده‌اند؛ از این رو، براساس گزارش‌ها، مقرر شد تا در طراحی جدید، نفوذ به سمت نهادهای دینی، به ویژه حوزه‌های علمیه و بیوت مراجع، سوق پیدا کند.

سخنران نشست با تأکید بر این که بیانیه گام دوم انقلاب، آنتی تز نقشه‌های شوم و توطئه بزرگ سرویس‌های اطلاعاتی استکبار جهانی بود، خاطرنشان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی استکبار براساس تجربیات فتنه ۸۸ به این نتیجه رسیدند که برای کنترل‌ناپذیری و فراگیری آشوب‌طلبانه آن، در فتنه ۹۸ نباید رأس و راهبری برای آن ترسیم نمود.

وی، در پایان، نفوذ جریانی را از توطئه‌های شوم پیش رو عنوان کرد و ابراز داشت: نفوذ جریانی و بهره‌گیری از عنصرها و ابزارهای مرتبط با آن اعم از تهدید، تطمیع، وعده دروغ و... به منظور ایجاد اشتباهات محاسباتی و در نتیجه تأثیر بر تصمیم‌گیری‌ها صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی با تأکید بر این که باید به تاریخ اسلام و قرآن توجه روزافزونی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به نفوذ تاریخی یهود در دنیای اسلام، در کمتر کتاب‌ تاریخی اسلام به دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم یهودیان ضد اسلام پرداخته شده است. بازشناسی تجربیات تاریخی در فهم اوضاع و شرایط کنونی راه‌گشا خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تلخابی، رئیس مجتمع آموزش عالی فقه نیز در این نشست علمی، مجتمع آموزش عالی فقه را مجموعه‌ای پویا بر محور مباحث فقهی و فعال در مسائل مختلف فرهنگی دانست و در ادامه، با بیان این که اراده الهی بر پیروزی حق بر باطل استوار بوده، همواره جریان حق و باطل در تقابل با یکدیگر هستند، تصریح نمود: برای تحقق اراده الهی باید به وظایف خود واقف و در عملیاتی‌سازی رسالت خویش کوشا باشیم.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه ضمن اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) درباره نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده، خاطرنشان کرد: برای از بین رفتن اسرائیل در ۲۵ سال آینده، باید به وظایف خود عمل نماییم؛ برای پیروزی حق و برافراشته شدن پرچم حق باید هزینه پرداخت نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تلخابی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد:در عرصه تقابل حق و باطل، اگه عنصر عمل به وظایف را مورد توجه قرار دهیم، مسیر هدایت نورافشانی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha