سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کاویانی

حوزه/ «نشست «نقش زنان در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) با الگوبرداری از حضرت زهرا(س)»، صبح امروز به همت انجمن مهدویت‌پژوهی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی، رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، با اشاره به موضوع این نشست اظهار داشت: تصور اشتباهی وجود دارد که ما در هر موضوعی به دنبال اثبات وجود نقش زنان هستیم، گویی که در اصل وجود این نقش جای شبهه وجود دارد، در حالی که در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، هیچ اختلافی بین زنان و مردان نیست، همان گونه که در احکام الهی نیز اختلافی میان زنان و مردان وجود ندارد و معیارهای فضیلت میان هر دو یکسان است.

وی خاطرنشان کرد: البته به دلایل اقتضائات جنسیتی، طبیعی است که مرد و زن فرق داشته باشند که این تفاوت‌ها نیز منطبق با نظام آفرینش هستی است.

رئیس مجتع آموزش عالی بنت‌الهدی با نقد اندیشه انحرافی که بیشتر غرب برخلاف شئون مردان و زنان تبلیغ می‌نماید، ابراز داشت: هم‌اکنون، با وجود آن که مباحث فمنیستی در جوامع لیبرالی بسیار مطرح می‌شود و حتی در برخی موارد، در ادبیات آنان نیز تأثیر گذاشته، نقش زنان در این حکومت‌ها بسیار کم‌رنگ و اندک است، ولی در مقابل، نقشی که به زنان به عنوان عناصر فاسدکننده در این جوامع تعلق می‌گیرد، فوق‌العاده گسترده است.

وی تمام مسیرهای حکومت‌های غربی را منتهی به فاسد نمودن جنس زن دانست و یادآور شد: نظام لیبرالی از این مسیر به دنبال انهدام نظام خانواده و از بین بردن ارزش‌های جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی با تأکید بر نقش مکمل زن و مرد در نظام مدل اسلامی، ابراز داشت: رسیدن به کمال در نظام الهی اهمیت بالایی دارد و کمال زن و مرد با یکدیگر تکمیل می‌شود و به همین دلیل، در اسلام درباره سنت ازدواج تأکید فراوانی شده است.

وی ادامه داد: در عصر پیامبر گرامی اسلام(ص)، نقش زنان و مردان در حکومت، با توجه به اقتضائات جنسیتی، برابر بود؛ برای نمونه، در مسئله دفاع از اسلام هیچ فرقی بین زنان و مردان وجود ندارد. در روایات زیادی اشاره شده است که در ابتدای قیام امام زمان(عج)، که بیشتر حالت دفاعی دارد، با وجود مسائل و دشواری‌های ابتدایی، زنان در قیام حضرت حضور دارند. براساس روایتی از امام صادق(ع)، پنجاه نفر از ۳۱۳ یاران مخصوص امام زمان(عج)، از زنان هستند یا در روایت دیگری گفته شده است که نیمی از همراهان حضرت عیسی(ع)، که در آن زمان به یاری حضرت(عج) می‌آیند، از زنان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی، با تأکید بر این که زنان باید نقش مکمل خود را در تمدن‌سازی در ابعاد گوناگون بازیابند، خاطرنشان کرد: مسلم است که بانوان در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) ورود جدی دارند و جدا از وظایف مشترکی که برای مردان و زنان وجود خواهد داشت، زنان در برخی موارد دارای نقش‌های ویژه و کلیدی نیز هستند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، «حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌نژاد»، در سخنانی، درباره اهمیت رسانه و کارکردهای آن توضیحاتی ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha