سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کربلا

حوزه/ مرکز تحقیقات و پژوهش های کربلا وابسته به حرم مطهر امام حسین علیه السلام از تصمیم خود برای گردآوری اسناد تاریخی مهم و مفقود شده مربوط به شهر مقدس کربلا که در مراکز اسناد مربوط به دولت سابق عثمانی و هند و ایران وجود دارد خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه مرکز تحقیقات و پژوهش های کربلا وابسته به حرم مطهر امام حسین علیه السلام از تصمیم خود برای گردآوری اسناد تاریخی مهم و مفقود شده مربوط به شهر مقدس کربلا که در مراکز اسناد مربوط به دولت سابق عثمانی و هند و ایران وجود دارد خبر داد.

عبدالامیر قریشی از مسئولان این مرکز در این زمینه گفت: مرکز تحقیقاتی کربلا نگارش دانشنامه ای فراگیر ویژه تاریخ شهر کربلا را آغاز کرده است که ۱۷ بخش آن تکمیل و منتشر شده و امیدواریم بخش های بعدی نیز که حدود ۱۰۰ بخش هستند به زودی منتشر شوند.

وی افزود: مرکز تحقیقان کربلا بنا دارد تمام اسناد مربوط به شهر مقدس کربلا را از آرشیو عثمانی و هندی جمع آوری کند به ویژه با توجه به اینکه هند در زمان اشغال عراق توسط انگلستان، مستعمره انگلستان بود و در آن دوره کنسولگری و اتباع هندی در کربلا حضور داشتند.

قریشی گفت: مرکز کربلا با سفارت هند در عراق در تماس است تا به این اسناد و پرونده های مربوط به کربلا دسترسی پیدا کند و علاوه بر این با وزارت امور خارجه ایران نیز در تماس هستیم تا به اسناد موجود در آرشیو ایران مربوط به دوره قاجار و صفوی و افشاری نیز دسترسی پیدا کنیم.

مرکز تحقیقات و پژوهش های کربلا در تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۴ از آغاز پروژه نگارش دانشنامه تاریخ کربلا خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha