سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
محمد حسن رستمیان -  مدیر حوزه علمیه استان سمنان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستمیان انتخابات را مظهر مردم سالاری دینی دانست و گفت: مردم با حضور در پای صندوق های رأی نه تنها به کاندید خاصی رای می دهند، بلکه در واقع این رأی، رأی به نظام اسلامی است یعنی تقویت نظام، لذا مردم با آگاهی کامل وارد عرصه انتخابات شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی مظهر مردم سالاری دینی است و آنچه باعث می شود انتخابات ما تاثیرگذار باشد دو مسئله است که می توانیم تأثیر این دومسئله را در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی مشاهده کنیم؛ «حضور حداکثری و بابصیرت مردم»، «انتخاب اصلح» یعنی هم باید حضور حداکثری را از مردم داشته باشیم و هم انتخاب فرد اصلح.

وی تصریح کرد: مردم با حضور در پای صندوق های رأی نه تنها به کاندید خاصی رأی می دهند، بلکه در واقع این رأی، رأی به نظام اسلامی است یعنی تقویت نظام، لذا مردم با آگاهی کامل وارد عرصه انتخابات شوند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان افزود: از مردم شریف ایران که قریب به ۴۰ انتخابات مختلف را پشت سر گذاشته اند، انتظار داریم با بصیرت کامل وارد عرصه انتخابات شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با بیان اینکه دومین مسأله مهم انتخاب اصلح است، خاطرنشان کرد: صلاحیت یک معنا دارد و اصلح بودن یک معنا، نباید این دو را باهم یکسان دانست. مثلا دانشجویی بعد از تحصیلات با نمره ۱۴ قبول می شود و دانشجوی دیگر با نمره ۲۰؛ تأیید صلاحیت شورای نگهبان نیز این گونه است که فردی با نمره پایین تر تأیید شده و دیگری با نمره بالاتری تأیید شده است. مردم باید اصلح را انتخاب کنند؛ یعنی کسی که نمره بالاتری دارد.

وی با بیان اینکه راه تشخیص فرد اصلح چگونه است؟ گفت: برای تشخیص اصلح معیارها و ملاک هایی است، همان ملاک هایی که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیرشان فرمودند، حضرت امام(ره) هم در توصیه های متفاوت فرمودند و مردم شریف ایران نیز در این ۴۰ سال تشخیص و انتخاب شخص اصلح را یاد گرفته اند که اگر مقداری دقت کنند می توانند اصلح را انتخاب کنند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به چند نمونه از ملاک های انتخاب شخص اصلح، افزود: «مومن»، «متعهد»، «ولایت مداری در عمل»، «نسبت به نیازهای مجلس تخصص کامل داشتن»، «انقلابی»، «محکم ایستادن در مقابل دشمنان و از چیزی نترسیدن»، و ... چند نمونه از ملاک های انتخاب شخص اصلح است و ان شاءالله در دوم اسفند ماه شاهد حضور حماسی و انتخاب اصلح در سراسر کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha