چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کرسی

حوزه/ کرسی آزاداندیشی «آرمان‌های انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم و حضور در انتخابات» با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، کرسی آزاداندیشی «آرمان‌های انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم و حضور در انتخابات» با حضور حجت الاسلام اختیاری، مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج)، اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند، امروز در این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام اختیاری مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) به عنوان داور، خانم میراسددولتی ارائه کننده بحث و خانم محبی، ناقد این کرسی بودند.

در ابتدای این کرسی، به علل و اهمیت بیانیه گام دوم با شخصیت شناسی مقام معظم رهبری و  مراحل تحقق آرمان های انقلاب در گام دوم اشاره شد.

محبی به عنوان ناقد این کرسی سؤال درباره این که «چه لزومی دارد در انتخابات شرکت کنیم، وقتی انقلاب کردیم و به حکومت و جامعه اسلامی رسیدیم؟» را مطرح کرد که ارائه دهند بحث به آن پاسخ داد.

میر اسد دولتی ارائه کننده بحث، در پاسخ به سؤال ناقد گفت: اکنون ما در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم و تحقق این مرحله و رسیدن به تمدن اسلامی وابسته به اقدام و انتخاب صحیح مردم است.

وی ادامه داد: دولت اسلامی فراتر از نهاد ریاست جمهوری وزرا و مجلس بوده و لازم است تمام نهادها و مراکز، اسلامی باشند. برای رسیدن به این مرحله، بنابر سفارش مقام معظم رهبری باید نیروسازی و کادر سازی داشته باشیم . 

در پایان کرسی استاد داور، به جمع بندی مطالب پرداخت و اصول و معیارهای انتخاب صحیح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب را تشریح کرد و افزود:  تحقق آرمان های انقلاب (عزت و افتخار ملی، اعتماد به نفس و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، رشد اخلاق معاشرتی و..) نیازمند آزادی بیان و اندیشه و در چارچوب قوانین و نظام میسر می گردد.

اختیاری اظهار کرد: وظیفه ما حوزویان دفاع از کاندیدای معینی نیست، بلکه با تبیین آرمان ها و جذب حداکثری مردم می توان قدرت بیشتر  در برابر دشمنان داشت و این قدرت فراتر از قدرت نظامی و تسلیحاتی می تواند باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha