شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب«الغدیر»، بخش الاصول؛ تألیف آقایان سید مهدی نبوی و سید ابوالقاسم حسینی(ژرفا) ملکی در گروه علمی ترجمه در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه حائز رتبه برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب«الغدیر»، بخش الاصول؛ تألیف آقایان سید مهدی نبوی و سید ابوالقاسم حسینی(ژرفا) ملکی در گروه علمی ترجمه در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه حائز رتبه برگزیده شد.

بر اساس این گزارش، در بخشی از چکیده این کتاب می‌خوانیم: «الغدیر» دانشنامه اسلام و انسان است که در ۱۱ مجلّد و بیش از ۶۰۰۰ صفحه، ۱۴ سده تاریخ اسلام را به گواهی فراخوانده که به شهادت اصحاب و تابعین و دانشوران و روایتگران و محدثان و مفسّران و شاعران و ادیبان و ... ولایت عترت و استمرار راستین رسالت را روایت نماید؛ امّا نه در تنگنای تعصّب و جمود؛ بل در تکاپویی سراسر علمی و منصفانه. 

الغدیر، آینه تمام‏نمای دانش و فرهنگ در گستره پژوهشی ژرف و ناب است که در رهگذار سیر تاریخی غدیر در کتاب و سنّت و ادب و فرهنگ اسلامی، اصیل‏ترین گزارش‏ها را از استوارترین منابع مذاهب اسلامی دریابد و با تحلیل و کاوشی محققانه و در سامانه‏ای بسامان، با قلمی ناب و روان و گوارا، فراروی این نسل بگذارد.

الغدیر، در روزگار حضرت علّامه، به دست مبارک خود وی، ویراستی دوباره یافته و در ویراست دوم، جناب ایشان افزوده‏هایی بر ویراست نخست آورده است. ما همین ویراست دوم مؤلّف را دستمایه ترجمه قرار داده‏ایم. 

نسخه مبنای ترجمه ما، ویراست دوم از متن پیراسته همراه با تحقیق و افزوده‏های سودمندی است که «مرکز الغدیر للدّراسات الاسلامیه» وابسته به «مؤسسه دائره المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل‌بیت» به سال ۱۳۸۲ فراهم آورده است. 

برای بهبود ساختار اثر، ستایش‏نامه‏ها و سروده‌ها و نوشتارهای دیگران درباره الغدیر را که در چاپ‏های پیشین در آغاز برخی مجلّدها آمده است، یکپارچه در مجلّد دوازدهم همراه نمایه همه اثر آورده‌ایم. بدین‌سان، ترجمه مجموعه این اثر گران‌سنگ را در دوازده مجلد سامان داده‌ایم.

شایان‌ذکر است، کتاب«الغدیر؛ غدیر در کتاب و سنت و ادب»، بخش الاصول؛ تألیف آقایان سید مهدی نبوی و سید ابوالقاسم حسینی(ژرفا) ملکی که در گروه علمی ترجمه در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه حائز رتبه برگزیده شد، از سوی انتشارات امامت اهل‌بیت(ع) منتشر شده است.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha