جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتخابات

حوزه/ دبیر مجمع اساتید حوزه علمیه استان تهران گفت: برخی می گویند ما به خاطر نظام اسلامی در انتخابات شرکت می کنیم، اما رأی سفید می دهیم! چون نمایندگان قبلی به وعده های خود عمل نکردند، در پاسخ به این افراد باید بگوییم رأی سفید با رأی ندادن فرقی نمی کند، زیرا جزو آرای باطله بوده و در راستای تأیید نظام اسلامی نخواهد بود.

حجت الاسلام حسین نیکویی دبیر مجمع اساتید حوزه علمیه استان تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: هر رای مردم در انتخابات، یک رای به نظام اسلامی است و هر چقدر این حضور حداکثری، فعال و آگاهانه باشد، به همان میزان نظام اسلامی مورد تأیید قرار گرفته است.

وی افزود: برخی می گویند ما به خاطر نظام اسلامی در انتخابات شرکت می کنیم، اما رأی سفید می دهیم! چون نمایندگان قبلی به وعده های خود عمل نکردند! در پاسخ به این افراد باید بگوییم رأی سفید با رأی ندادن فرقی نمی کند، زیرا رأی سفید جزو آرای باطله بوده و در راستای تأیید نظام اسلامی نخواهد بود.

دبیر مجمع اساتید حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: در انتخاب کاندیدای اصلح باید تفکرات و انگیزه های افراد را مورد مطالعه قرار داد تا افرادی را به مجلس بفرستیم که نزدیکترین تفکر را به مبانی انقلاب اسلامی و گفتمان امام و رهبری دارند.

حجت الاسلام نیکویی با اشاره به نقش مبلغان و ائمه جماعات در تشویق مردم به حضور در انتخابات، گفت: روحانیت و حوزه های علمیه می توانند بدون جانبداری از جناح یا فرد خاصی نسبت به تبیین معیارها و شاخصه های کاندیدای اصلح برای مردم اقدام کنند و آنان را در یافتن افرادی که نزدیکترین تفکر را به انقلاب اسلامی دارند یاری دهند.

 وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «حکومت فلسفه عملی فقه اسلامی است» بنا بر این انتخاب نماینده انقلابی و متدین برای مجلس بسیار مهم است، زیرا این نماینده می خواهد شاکله نظام اسلامی را از طریق قانون اساسی مدیریت کند و با مصوبات و لایحه هایی که در مجلس تصویب می کنند سرنوشت کشور را تغییر دهد.

معاون آموزش مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران ابراز داشت: تعهد دینی نماینده مجلس باید یکی از شروط مهم در انتخاب کاندیدای اصلح باشد. شاید برخی بگویند با تعهد دینی نمی توان با دنیا تعامل کرد اما بنده برای شما یک مثال عینی می زنم و آن سردار شهید سلیمانی است که مقام معظم رهبری فرمودند سپهبد سلیمانی یک نظامی موفق بود و در عین حال تمامی مرزهای احکام دینی و شرعی را رعایت می کرد و همگان هم دیدند که این سردار چگونه با دنیا تعامل می کرد و حتی دشمنانش گفتند او گرچه دشمن ما به شمار می رفت اما قابل تحسین بود.

دبیر مجمع اساتید حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: علاوه بر تعهد دینی و الهی یک نماینده باید دارای تخصص لازم برای ورود به مسائل جاری کشور را هم داشته باشد. یعنی یک نماینده مجلس باید آگاهی لازم را نسبت به تمامی مسائل و مشکلات موجود در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... جهت قانون گذاری درست و تخصصی را داشته باشد.

حجت الاسلام نیکویی در پایان با بیان دیگر شرایط یک نماینده اصلح، خاطرنشان کرد: داشتن تدبیر و شجاعت که نشان دهنده انقلابی گری فرد باشد باید مورد توجه مردم قرار بگیرد، چون گاهی تعهد و تخصص وجود دارد، اما عدم داشتن شجاعت و انقلابی گری ممکن است فرد را تسلیم فشارهای ناسالم کند و با یک تصمیم اشتباه سال ها کشور را گرفتار مسائل مصیبت بار کنند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha