جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همتیان

حوزه/ قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور اساس طلبگی را در نیت خالص و کسب رضای خدا دانست و گفت: اگر طلبه واقعاً با نیت خالص برای کسب رضای خدا و آموختن معارف اسلامی، طلبگی را  انتخاب کرده، باید آن را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان، ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین، اظهار کرد: «استاد»، پدر معنوی شاگرد است؛ به همین دلیل طلاب باید در محضر اساتید کمال ادب و احترام را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اساس طلبگی در نیت خالص و کسب رضای خدا خلاصه شده است، بیان کرد: اگر طلبه واقعاً با نیت خالص و برای کسب رضای خدا و آموختن معارف اسلامی، طلبگی را  انتخاب کرده، باید آن را تقویت کند ولی اگر با نیت کسب شهرت و یا هر نیت ناخالص دیگر، طلبگی را انتخاب کرده، باید هدف خود را اصلاح نماید.

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه طلاب، سربازان حضرت ولی عصر(عج) هستند، گفت: طلاب علوم دینی باید بیش از پیش سیره و منش بزرگان و فضلای حوزه علمیه و همچنین ائمه معصومین را چه در تحصیل و چه در تبلیغ  سر لوحه خود قرار دهند و با رجوع به آنها از تمام فرصت ها برای اندوختن علم ودانش بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با تاکید بر اهتمام جدی طلاب در یادگیری دروس حوزوی، تصریح کرد: شما طلاب جوان اگر در ۶ سال اول طلبگی این سه نکته مهم «اخلاق»، «درس»، «ادب» که سنگ زیربنای طلبگی است را به خوبی فرا گرفتید، در باقی سال های طلبگی نیز مشکلی نخواهید داشت؛ ولی اگر نتوانستید بهره کافی ببرید بقیه سال های عمر خود را به بطالت خواهید گذراند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha