پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اقامه نماز صبح، شیوه جدید مقاومت فلسطینیان در برابر دشمن صهیونیستی

حوزه/ فلسطینیان در سرزمین های اشغالی شیوه جدیدی از مقاومت را آغاز کرده اند. «نماز بزرگ فجر» که توسط هزاران فلسطینی پیش از طلوع خورشید برگزار می شود در اعتراض به معامله قرن است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از نیویورک تایمز، در شهر نابلس هزاران فلسطینی پیش از طلوع خورشید، به سمت مسجدی واقع در  میدان پیروزی حرکت کرند و با اقامه نماز صبح اعتراض شان را به دشمن اسرائیلی و متحد آن آمریکا اعلام کردند.

این صحنه در جای جای دیگر سرزمین های اشغالی از جمله کرانه باختری تکرار شده است و مردم با تعداد بی سابقه ای در نمازهای زودهنگام صبحگاهی شرکت می کنند و تجمعات بزرگ تشکیل می دهند.

شعارهای انقلابی از جمله «به خاطر خدا ، ما برخاستیم» پس از آنکه صدای موذن شنیده شده و زمزمه های اقامه نماز به پایان رسید، شب را می شکند.

سیف ابوبکر ، صاحب  یک رستوران در حالی که جمعیت زیادی از نمازگزاران از مسجد به سمت خیابان ها و کوچه های اطراف سرازیر می شدند گفت:  این مسالمت آمیزترین راه برای دادن پیام ماست.

بخش عمده ای از پیام های جمعیت در نماز فجر جمعه رد طرح «معامله قرن» می باشد که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارائه شده، که حمایت خود را از اسرائیل بارها و بارها اعلام کرده است.

از زمان ارائه این طرح در هفته گذشته، تظاهرات های متعددی در خیابان ها به راه افتاده و بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی فیس بوک و دیگر رسانه های اجتماعی خواستار شرکت در نمازهای بزرگ فجر شده اند تا مردم همبستگی شان را علیه ترامپ تهدید اسرائیل علیه اماکن مقدس در بیت المقدس و الخلیل اعلام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha