پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه انتقال تجارب مبلغان طرح تربیت محور

حوزه/ حجت الاسلام ملکی گفت: اگر کار فرهنگی قرار باشد اثر گذار باشد در کودک و نوجوان نتیجه خواهد داد. قبل از اینکه این قشر با آسیب های اجتماعی برخورد کند باید واکسینه شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه جلسه انتقال تجارب مبلغان طرح تربیت محور، با حضور مسئولان اداره کل تبلیغ عمومی و تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.

حجت الاسلام سید حامد شریعت مداری، رئیس اداره اعزام اداره کل تبلیغ عمومی ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در جلسه گفت: با توجه به جلساتی که با گروه های تبلیغی حاضر در طرح تربیت محور داشته ایم، یکی از نکاتی که باید اصلاح شود این است که خیلی از دوستان با وجود این که مسأله یابی خوبی کرده بودند، و مسائل اصلی مدرسه را تشخیص داده بودند، نسبت به آن مسأله راه حل مناسبی ارائه ندادند. مثلا ظرفیت برنامه های محتوایی و فوق برنامه ها، امکان دعوت از متخصصان و برگزاری کلاس برای والدین و مسئولان مدرسه برنامه هایی بود که می شد روی آن تمرکز بیشتری داشت.

وی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی می تواند برای موضوعاتی که مبلغان روی آن کار می کنند محتوای مناسب را در اختیارشان قرار دهد اما لازمه این امر این است که اهتمام لازم از طرف شما بیشتر صورت گیرد. گاهی ما برنامه هایی را ارائه می دهیم که این برنامه ها زمینه سازی خوبی برای حضور متخصصان خواهد بود.

رئیس اداره اعزام اداره کل تبلیغ عمومی خاطرنشان کرد: دو کاری که از مبلغان خواسته بودیم، تهیه شناسنامه تربیتی و استفاده از ظرفیت تخصصی مبلغان متخصص دفتر تبلیغات اسلامی بود که این دو مورد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. مرکز آموزش های کاربردی برای برگزاری فوق برنامه به صورت کامل اعلام آمادگی کرده است.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام وحیدرضا ملکی رئیس اداره اعزام تخصصی اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن خیر مقدم به حاضران در نشست اظهار داشت: باید به شما بعنوان حاضران در خط مقدم جبهه فرهنگی خدا قوت گفت. این عرصه، عرصه بسیار تأثیر گذاری است. همه اذعان داریم که اگر کار فرهنگی قرار باشد نتیجه بدهد در قشر کودک و نوجوان نتیجه خواهد داد. قبل از این که این قشر به آسیب های اجتماعی دچار شوند، شما می توانید آن ها را واکسینه کنید.

وی ادامه داد: کار شما قطعا سخت است و امیدارم با همکاری دوطرفه کاستی ها را از بین ببریم و دفتر تبلیغات اسلامی هم بتواند در این راستا کمک خوبی بدهد. تشکیل تبلیغ تخصصی از قبل با زحمات حجت الاسلام کمال مدیر کل تبلیغ عمومی و همکاران ایشان آغاز شده بود. با توجه به نتایج خوبی که گرفته شد، تصمیم بر این شد که تمرکز و توجه بیشتری در این عرصه گذاشته شود و از این رو اداره کل تبلیغ تخصصی راه اندازی شد.

رئیس اداره اعزام تبلیغ تخصصی تأکید کرد: ظرفیت هایی که در اختیار این اداره کل هست در اختیار شما قرار دارد. با توجه به گزارشاتی که از سوی شما به ما رسیده، تمام آسیب های مد نظر شما در دستور کار ما قرار دارد و ما در آن حوزه ها مبلغان متخصص و کارآزموده ای جهت کمک به شما داریم.

وی خاطرنشان کرد: از شما خواستاریم از اعتمادی که بین کادر مدرسه و مبلغان حاضر در مدارس شکل گرفته استفاده کنید و باید از این ارتباط برای تسهیل اجرای برنامه هایتان استفاده کنید. از طرفی اگر موردی را که درگیر با آسیب های اجتماعی است مشاهده کردید، برای حل آن از مبلغان متخصص استفاده کنید و ما در این زمینه از شما پشتیبانی خواهیم کرد. همچنین اداره کل تبلیغ تخصصی آمادگی تشکیل پرونده و ثبت بعنوان مبلغ تخصصی و تشکیل گروه تبلیغ تخصصی را دارد و میتوانید در این راستا نیز اقدام کنید.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha