جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

حوزه/ گروهی از اساتید و دانشجویان رشته های شرق شناسی و مطالعات ادیان دانشگاه ملی مهندسی بوهمیای غربی کشور چک از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید نموده و از نزدیک با فعالیت ها و دستاوردهای علمی این پژوهشگاه آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه گروهی از اساتید و دانشجویان رشته های شرق شناسی و مطالعات ادیان دانشگاه ملی مهندسی بوهمیای غربی کشور چک از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید نموده و از نزدیک با فعالیت ها و دستاوردهای علمی این پژوهشگاه آشنا شدند.

این گروه همچنین در نشستی علمی - آموزشی در سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حضور اعضای هیأت علمی پژوهشگاه شرکت نمودند. در این نشست مباحثی همچون: اصل در روابط خارجی دولت اسلامی؛ روابط دولت مسلمان با دولت های غیرمسلمان از منظر فقهی، حقوقی و سیاسی، زن و خانواده از منظر اسلام و رابطه میان فرهنگ عامه و فرهنگ دینی در ایران با سخنرانی (به ترتیب ارائه مباحث): حجج اسلام  سید جواد ورعی، محمد شجاعیان،حسین بستان و جناب آقای دکتر مجید کافی ارائه شد.
خانم دکتر ورونیکا سوبوتکووا؛ سرپرست هیأت اعزامی دانشگاه چک و استاد دپارتمان فلسفه و ادیان آن دانشگاه ضمن قدردانی از میزبانی شایسته پژوهشگاه از آن هیأت ابراز داشت، دیدار از پژوهشگاه و شرکت در برنامه های علمی پیش بینی شده برای دانشجویان و اساتید آن دانشگاه بسیار جذاب و متفاوت از سایر دیدارها بوده و مباحث ارائه شده برای آنها جدید و نوآورانه و محرک برای کارهای مطالعاتی بیشتر در این عرصه می باشد.

وی ابراز علاقه نمود تا سالانه تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ملی بوهمیای غربی کشور چک بتوانند در برنامه های علمی پژوهشگاه در قالب فرصت های مطالعاتی به صورت دوره های یک تا دو هفته ای شرکت نمایند و به طور متقابل اعضای هیأت علمی و دانشجویان پژوهشگاه نیز از این رویداد در کشور چک بهره مند شوند و دوره های مشترک آموزشی در دو کشور برگزار شود و در این زمینه اساتید دانشگاه بوهمیای کشور چک می توانند در قالب برنامه های حمایتی طرح اراسموس این زمینه فعالیت با پژوهشگاه را توسعه دهند.
دکتر مجید کافی؛ معاون پژوهشی، آموزشی و فناوری پژوهشگاه نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد ایشان ابراز امیداوری نمودند همکاری های دو طرف در قالب طرح تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره های آموزشی مشترک و همچنین حضور اساتید و دانشجویان آن دانشگاه در پژوهشگاه توسعه یابد.

لازم به ذکر است: دانشگاه ملی مهندسی بوهیمای چک یک دانشگاه ملی بسیار مهم در جمهوری چک است و سالانه میزبان دانشجویان متقاضی بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه می باشد. برنامه های آموزشی، علمی، تحقیقی و هنری دانشگاه ملی مهندسی بوهیما کشور چک شامل رشته هایی از قبیل اقتصاد، علوم انسانی، تربیت مدرس، علوم پایه، الهیات، هنر،  بهداشت و سلامت کشاورزی می باشد  و تحقیق و پژوهش در این دانشگاه جایگاه مهمی دارد. ۱۷۰ رشته تحصیلی در دانشکده های دانشگاه ملی مهندسی بوهمیا کشور چک فعال می باشد و دو موسسه نیز در حوزه علوم انسانی و علوم کشاورزی به این دانشگاه وابستگی دارند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha