پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محمد قاضی زاده

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: حضور مردم به منزله تأیید نظام اسلامی است و همان طور که امام راحل و رهبری معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند، هر چه حضور مردم پررنگ‌تر باشد مشت محکم‌تری بر دهان مستکبران عالم خواهد بود.

آیت‌الله محمد قاضی‌زاده در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد، درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات، گفت: این مردم هستند که نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند و حضورشان همیشه اهمیت داشته و دارد، زیرا هر چه مخالفان ما بیشتر بوده و کیدشان بیشتر باشد، حضور مردم مهم‌تر خواهد بود.

وی افزود: حضور مردم به منزله تأیید نظام اسلامی است و همان طور که امام راحل و رهبری معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند، هر چه حضور مردم پررنگ‌تر باشد مشت محکم‌تری بر دهان مستکبران عالم خواهد بود، زیرا تقویت نظامی است که حامی مستضعفان است.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان همچنین در خصوص شرایط کاندیدای اصلح، بیان داشت: نماینده اصلح کسی است که آگاه به زمان و آگاه به شرایط کشور باشد، یعنی در مسائلی که باید تصمیم بگیرد، با تسلط به وضعیت کشور، شرایط زمانی، ملی، منطقه‌ای و جهانی به بررسی و تصویب بپردازد.

آیت‌الله قاضی‌زاده تأکید کرد: همچنین قدرت جمع‌بندی و تصمیم‌گیری از شرایط دیگر نماینده اصلح است، یعنی بداند که در شرایط فعلی چه چیزی به صلاح کشور و مردم است و طبق آن تحلیل کرده و به جمع‌بندی رسیده و تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

وی در خصوص وظیفه طلاب حوزه‌های علمیه در خصوص انتخابات نیز گفت: طلاب نیز مثل مردم باید در درجه اول در انتخابات حضور و شرکت فعال داشته باشند، یعنی با دقت و بررسی لازم، اشخاص موردنظر خود که دارای شرایط صلاحیت نمایندگی مردم هستند را پیدا کرده و به آن‌ها رأی دهند.

آیت‌الله قاضی‌زاده ادامه داد: وظیفه دوم بزرگان و طلاب حوزه‌های علمیه در این خصوص این است که در مجالس و منبرهای خود، مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرده و برکات این حرکت را به ایشان یادآوری کنند، همچنین مردم را به تحقیق بیشتر برای تشخیص افراد اصلح تشویق کنند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha