جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه الزهرا(س)کلاردشت

حوزه/ کارشناس سیاسی گفت: حضور حداکثری در پای صندوق های رأی بارزترین مظهر مردم سالاری دینی و پشتوانه انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آقای فقیه عبداللهی در نشست بصیرت افزایی به مناسبت ایام انتخابات در جمع طلاب  مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصمیمات کلی نظام و پر کردن خلأهای قانونی جامعه اسلامی نقشی کلیدی دارند و انتخاب نماینده اصلح، در تصویب قوانین دقیق حکومتی، می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کند.

وی ادامه داد: اهمیت انتخابات مجلس از دو جهت است؛ اول حضور حداکثری در پای صندوق های رأی که بارزترین مظهر مردم سالاری دینی است و این پشتوانه انقلاب و کشور و مشتی بر دهان آنانی است که حکومت اسلامی را ضعیف پنداشته اند.

کارشناس سیاسی تصریح کرد: دومین مسأله انتخاب آگاهانه و اصلح است که بازوی قدرتمندی برای اجرای دین مبین اسلام در کشور است.

وی بیان کرد: یکی از وظایف مبلغان در صحنه انتخابات، حضور محققانه، آگاهانه و حداکثری است؛ زیرا رأی یک مبلغ، مستلزم شناخت او از نامزدهاست تا بتواند رأی خود را به شخص اصلح اختصاص دهد.

فقیه عبداللهی تشخیص مخاطب را مهم دانست و افزود: مخاطب از سه حالت نگاه حقوقی، ملی و دینی خارج نیست و او یا نگاه لیبرال تجددگرانه غربی دارد و یا نگاه ملی که طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اگر کسی را هم قبول ندارد، بیاید رأی بدهد، زیرا انتخابات فقط صحنه و امری داخلی نیست؛ بلکه دنیا دارد به این حضور و حماسه نگاه می کند و به فرموده امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به مبانی و اصول انتخابات و سپس دست یافتن به نماینده ای اصلح، بهترین کار رفتن به سراغ طراح این انقلاب است که بهره مندی از بیانات آنها می تواند ما را در رسیدن به اصلح  کمک کند.

کارشناس سیاسی گفت: برای یک نماینده مجلس، بصیرت دینی و سیاسی مهم ترین چیز است که برای شناخت آن، علامه حسن زاده  تعبیر زیبایی دارد که آثار هر کس نمونه دارایی اوست که آثار شامل حرف، قلم، عملکرد و غیره می شود.

کارشناس سیاسی  با اشاره به  این که رأی دادن صرفاً سیاسی نیست، اعلام کرد: در نظام اسلامی هر اقدامی به تقویت و تحکیم نظام مربوط باشد، امر عبادی است؛ لذا اگر کاری را بدون فکر، عامدانه اشتباه انجام دادیم باید پاسخگو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه شما به عنوان اساتید و مبلغان حوزه علمیه که مسئولیت روشنگری و هدایت جامعه را بر عهده دارید ارائه بهترین مشارکت و معیار برای تشخیص افراد واجد شرایط برای نمایندگی مجلس است که در این راستا می توان با اطمینان، شاخصه های مدنظر رهبر معظم انقلاب را به عنوان بهترین معیارهای انتخاب اصلح  را بدون توجه به مصادیق فردی آن در محله و منطقه تبیین کرد.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha