سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی

حجت الاسلام قطبی با بیان اینکه تجلی فعالیت اوقاف در امامزاده ها است، گفت: سرسلسله تعامل ما با معصومان و بهره گیری معنوی از آنها به واسطه امامزادگان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی صبح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با اداره  کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه تجلی فعالیت اوقاف در امامزاده هاست، تأکید کرد: سرسلسله تعامل ما با معصومان و بهره گیری معنوی از آنها به واسطه امامزادگان است.
وی امامزاده ها را به عنوان یک شبکه یا سازمان نجبا در گستره زمین توصیف کرد و افزود: این میدان، میدان پرخیر و برکتی است که می‌توان از ظرفیت های آن به نحو احسن استفاده کرد. 
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه اعتبار امامزاده ها به نوادگی و نیابت از معصومان(ع) است، اظهار کرد: آنها برای ما ملجأ و پناهگاه معرفتی محسوب می شوند، از طرفی میعادگاه وصال برای اهل معرفت هستند.
وی ادامه داد: وقتی تاریخ را مرور می کنیم می‌بینیم بخش بزرگی از سازمان وکلا عهده دار مأموریت امتداد امامت در گستره سرزمین اسلامی و استقرار حکومت دینی هستند.
حجت الاسلام قطبی ساختمان امامزادگان را نگین شهر دانست و تصریح کرد: از خصوصیات این مکان ها در دسترس بودن یک مکان معرفتی برای مردم است که از پررونق ترین و پرترددترین مکان ها هستند، از طرفی محیط های مذهبی امامزاده ها فضای جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم آمده باید ظرفیت ها را به قدرت و قوت ها تبدیل کنیم، تأکید کرد: یکی از پررنگ ترین ظرفیت های معرفتی، امامزاده ها هستند که وقتی با وقف و خیریه و فعالیت های فرهنگی کنار هم قرار می گیرند سبب رقم خوردن اتفاقات بزرگ می‌شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان امامزاده ها از نظر الهام بخشی معماری، روی ساخت و ساز مساجد قابل تأثیر دانست و اشاره کرد: هر رخدادی در امامزاده ها تجلی پیدا کند الهام بخش برای بناهای دیگر فرهنگی خواهد بود.
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه آغاز خوبی برای تبدیل به ضرب ظرفیت های اوقاف با ظرفیت های تبلیغی دفتر تبلیغات خواهد بود، افزود: این امر نتیجه تصاعدی به ما می‌دهد.
حجت الاسلام قطبی با اشاره به اینکه مقوله هایی که در تفاهم نامه توجه شده؛ در حوزه پژوهش، طراحی پیوست فرهنگی برای امامزاده ها، طرح معماری، فعالیت های ناظر به مشاوره دینی و رونق بخشی به فرهنگ زیارت و توسل مردم به ائمه است، خاطرنشان کرد: اصفهان ظرفیت عددی خوبی از نظر تعداد امامزاده ها دارد که با همکاری هر دو نهاد می توان تفاهم های دیگری با هر نهاد را در این تفاهم ضرب کرد تا ظرفیت ها را به صورت تصاعدی افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha