جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباس درویشی

حوزه/ رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: زمانی که مردم در انتخابات حضور و مشارکت بالایی داشته باشند این یعنی ولایتمداری و پشتیبانی از انقلاب و نظام و از سویی دیگر یک جواب «نه» بزرگ به دشمنان است.

حجت الاسلام عباس درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان با اشاره به موعد انتخابات یازدهم مجلس، اظهار داشت: به فرموده امام راحل «مجلس عصاره فضائل ملت است»، این کلام امام خمینی(ره) بسیار عمیق و تأمل برانگیز است.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: وقتی که امام راحل می فرمایند که مجلس عصاره و چکیده جامعه اسلامی است، یعنی اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی امری واجب برای آینده و سرنوشت امت اسلام است و عدم حضور در این همه پرسی و خدایی ناکرده تحریم آن پشت پا زدن به آرمان های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام درویشی ادامه داد: خوشبختانه ملت بصیر ایران در طول 4 دهه اخیر در بحث انتخابات و حتی دیگر موضوعات ملی حضوری پرشور داشته اند و بی شک دوم اسفندماه این مشارکت و شعور و شور دوباره به نمایش گذاشته می شود.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه تلاش های زیادی در ماه های اخیر برای کاهش سطح مشارکت مردم در انتخابات انجام گرفته است، تأکید کرد: زمانی که مردم در انتخابات حضور و مشارکت بالایی داشته باشند این یعنی ولایتمداری و پشتیبانی از انقلاب و نظام و از سویی دیگر یک جواب «نه» بزرگ به دشمنان است.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: این روزها گروه های سیاسی در کشور از هر مسلک و جریان باید انتخابات را به دید یک موضوع ملی نگاه کنند و نسبت به بالا بردن میل و رغبت مردم برای حضور در این همه پرسی کوتاهی نکنند.

حجت الاسلام درویشی بیان داشت: با این حال باید اذعان کرد که برخی از نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم که صلاحیت آنها محرز نشده است، این روزها شورای نگهبان و دیگر نهادهای نظارتی را به باد انتقاد می گیرند که این را باید نوعی سطحی نگری و بیان احساسات از سوی این گونه افراد نامید.

وی تصریح کرد: بی شک مجاری قانون بی دلیل و علت هیچ یک از کاندیداها را رد صلاحیت نکرده است و نباید نگاهمان به انتخابات و عملکرد شورای نگهبان سیاه و سفید باشد.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: بنابراین از همه ملت ایران می خواهیم که برای ساخت آینده ای بهتر و استمرار اقتدار ایران اسلامی، دوم اسفندماه در شعب اخذ رای آماده باشند و بار دیگر حضور میلیونی خود را به جهانیان نشان دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha