پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: الآن زمانه عجیبی شده و شیطان در جیب همه ما وجود دارد، در واقع تلفن‌های همراه و فضای مجازی می‌تواند شیطان سیار باشد، در عین حال که می‌توان از آن استفاده درست هم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار مدیرکل امور بانوان استانداری و جمعی از بانوان کارمند دستگاه‌های اجرایی، با اشاره به اهمیت تربیت اسلامی فرزندان در نهاد خانواده، اظهار کرد: باید پدر و مادر به‌گونه‌ای فرزندان خود را تربیت کنند که در مجامع مختلف به فرزندان خود افتخار کرده و فرزندان هم معرّف شخصیت پدر و مادر خود باشند و حضور فرزندان زینت آن محفل باشد.

وی با اشاره به سوره ۳۱ سوره اعراف که می‌فرماید: «خُذُواْ زِینَتَکُمْ عِندَ کُلِ‌ّ مَسْجِدٍ»، اظهار کرد: خداوند در این آیه تأکید می‌کند وقتی به محفل مذهبی وارد می‌شوید فرزندان خود را همراه خویش ببرید تا زیرساخت شخصیت آن‌ها در محافل مذهبی شکل گرفته و تاروپود وجود آن‌ها با ارزش‌ها عجین شود.

امام جمعه بجنورد خطاب به والدین، اضافه کرد: سنگر خانواده در صورتی موفق می‌شود که زن و مرد به وظیفه خود عمل کنند، زیرا همان‌طور که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود اگر مردی هم نباشد این سنگر حفاظت و امنیت ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باغبان باید این باغ را حفاظت کند، دشمنان بیرونی را دفع کرده و امنیت مجموعه را تأمین کند اما زن در داخل خانواده امنیت را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به تهدیدات خانواده در دنیای مدرن، اظهار کرد: الآن زمانه عجیبی شده و شیطان در جیب همه ما وجود دارد، درواقع تلفن‌های همراه و فضای مجازی می‌تواند شیطان سیار باشد در عین حال که می‌توان از آن استفاده درست هم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: الآن شیطان در جیب فرزندان ما است؛ به این معنا که اگر درست مراقبت و حفاظت نکنیم همین ابزاری که می‌تواند ارزش‌آفرین باشد می‌تواند منکر آفرین و منکرساز هم باشد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز مصادیق دوست ناباب تعمیم پیدا کرده و لازم نیست حتماً یک شخص باشد بلکه تلفن‌های همراه و فضای مجازی هم می‌تواند دوست نابابی باشد.

وی افزود: تلفن همراه دوستی است که همواره همراه ما است و اگر به‌درستی مدیریت و مراقبت و نظارت نشود همین وسیله رشد می‌تواند وسیله افت باشد؛ یعنی همین وسیله که می‌تواند انسان را به جهان وصل کند می‌تواند ارزش‌ها را بسوزاند و ضد ارزش‌ها را به خانواده بیاورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: نوجوانان ما موم هستند و هر کسی می‌تواند شکل موردنظر را به آن‌ها بدهد، ازاین‌رو باید بکوشید شکل اولیه و اصلی را شما به آن‌ها بدهید و در این راستا به راهزنانی که وجود دارند بیشتر توجه کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha