جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظیری - مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: کاندیدایی که درک و تلقی روشنی از راهبردهای ۷گانه بیانیه گام دوم انقلاب ندارد، صلاحیت ورود به مجلس را ندارد.

حجت‌الاسلام  هادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: «مجلس در رأس امور است» به این دلیل است که مجلس شورای اسلامی یکی از نهادهای زیرساختی نظام جمهوری اسلامی است و دو نقش اساسی دارد: نخست نقش قانون‌گذاری و دوم نظارت.

وی با بیان اینکه زیربنای همه امور انقلاب بر پایه قوانین صحیح است که باید  مبتنی بر اندیشه اسلام ناب باشد، ادامه داد: در اینجا نقش کانونی مجلس مشخص می‌شود که ما نیازمند مجلسی هستیم بتواند فهم درستی از اندیشه اسلام ناب داشته باشد و اهداف اسلام را دنبال کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: نقش نظارتی به این معنا است که مجلس دیده‌بان بینایی بر همه بخش‌های مختلف کشور به ویژه قوه مجریه و دولت داشته باشند که مسیر حرکت به سمت اهداف انقلاب اسلامس را درست و منطبق بر اندیشه‌های انقلاب اسلامی طی ‌کنند .

وی اضافه کرد: اگر مجلسی شکل بگیرد که این دو نقش را اینگونه ایفا کند می‌توان از آن به عنوان «مجلس تراز انقلاب» نام برد، لذا باید مجلس باید اهداف، مقاصد و گفتمان انقلاب اسلامی را به خوبی درک کند و به فهم درستی از آن برسد و آن را به خوبی دنبال کند و  هم در حوزه قانون‌گذاری و اصلاح قوانین و هم نظارت به این سمت حرکت کند.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به اینکه مردم در شکل‌گیری مجلس تراز انقلاب نقش مؤثری دارند، گفت: شاخص‌های نماینده اصلح از نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری آن است که نخست خط انقلاب اسلامی را قبول داشته باشد و به درک آن رسیده باشد.

وی بیان کرد: دوم تقوا و تدین است، چراکه مجلس محیط لغزنده است، نماینده مجلس می‌تواند از جایگاه اجتماعی خود در جهت منافع فردی و حزبی استفاده کند که این خطر بزرگی برای مجلس شورای اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه نماینده مجلس نباید شهرت‌طلب باشد، شاخص دیگر را تخصص دانست؛ فردی که قصد دارد وارد مجلس شود تخصص در حوزه خود را داشته باشد؛ همه مردم به خوبی از این شاخص‌ها مطلع هستند فقط باید مراقب بود که در انتخابات منافع فردی، حزبی و منطقه‌ای بر منافع ملی و اهداف انقلاب غلبه پیدا نکند.

وی با تأکید بر لزوم مطالبه مردم از کاندیداهای مجلس مبنی بر بیان درک آنها از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اذعان کرد: مردم باید توجه کاندیدا به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را  در انتخاب اصلح مورد توجه قرار دهند و به جرأت می‌گویم کاندیدایی که درک و تلقی روشنی از راهبردهای ۷گانه بیانیه گام دوم انقلاب ندارد، صلاحیت ورود به مجلس را ندارد، چراکه بیانیه گام دوم دستور امام جامعه و نقشه راه انقلاب در ۴۰ ساله دوم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه بر اقدامات افراد گذشته خط بطلان کلی کشیده نشود، بیان کرد: رهبر انقلاب درخصوص شناخت کاندیداها بیان کرده‌اند که اگر نمی‌توان به دلیل تعدد کاندیداها به شناخت کاملی رسید به برخی از افراد معتمد مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha