پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد یزد

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد یزد ابراز کرد: بهترین زندگی مشترک آن است که همسران انتظارات و توقعات خود نسبت به یکدیگر را با توجه به توان و ظرفیت های متقابل تنظیم کنند. 

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام زارع، در مراسم جشن شانزدهمین کاروان از بیست و سومین جشن ازدواج دانشجویی ضمن قرائت پیام تبریک مقام معظم رهبری خطاب به زوج های جوان، ورود آنان به زندگی مشترک را امری مبارک و متعالی دانست و ابراز امیدواری کرد: در سایه زندگی پایداری که این جوانان در آینده ای نزدیک بنا خواهند کرد، فرزندانی سالم و صالح پرورش یابند.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) ، مهمترین مشخصه‌ یک زندگی مشترک موفق را کم توقع بودن همسران و پایین بودن انتظارات آنان برشمرد و تاکید کرد: زن و مرد هر یک توان و ظرفیت های مشخصی دارند که با توجه به همین ظرفیت ها هم بایستی انتظارات نسبت به آنان تعیین و مطالبه شود.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد یزد، در همین رابطه به آیه پایانی سوره بقره و بخشی از آیه الکرسی اشاره کرد و گفت: در این آیات شریفه خداوند می فرماید: آنچه به عهده انسان گذاشته شده مطابق با ظرفیت های وجودی اوست و خارج از توان او نیست؛ پیام این آیات آن است که تعیین انتظارات نسبت به هر فرد باید با توجه به ویژگی ها و ظرفیت های وجودی او تعیین و مطالبه شود. 

گفتنی است، بیست وسومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفرتابهشت) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مشهدمقدس برگزار می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha