جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعتیاد

حوزه/ کارگاه پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر و روش برخورد با معتادان، ویژه طلاب پایه‌های 7، 8 و دروس خارج در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، کارگاه پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر و آشنایی با روش برخورد با معتادین ویژه طلاب پایه‌های 7، 8 و دروس خارج پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه منصوریه شیراز برگزار شد.

 قدرت الله محکم کارشناس بهزیستی در این دوره، ریسک‌پذیری را یکی از عوامل گرایش به اعتیاد دانست و اظهار داشت: ریسک‌پذیری از 2 الی 3 سالگی آغاز می‌شود و تا پایان عمر باقی می‌ماند، البته ریسک‌پذیری چیز بدی نیست، چراکه برخی از این نمونه افراد تاجر می‌شوند و کارهای مطلوبی را دنبال می‌کنند.

وی بابیان اینکه هیجان‌طلبی یکی دیگر از عوامل گرایش به اعتیاد است، اضافه کرد: یکی از عوامل مهم در گرایش به اعتیاد سررفتن حوصله است، انسان‌های هیجان‌طلب زود بی‌حوصله می‌شوند، واژه "حوصلم سر می‌ره" واژه خطرناکی است، این افراد 2 تا 3 برابرتر از دیگران بیشتر در معرض خطر هستند.

این کارشناس مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: افرادی که رفتار تکانه‌ای دارند مانند افرادی که از واژه "یهویی" زیاد استفاده می‌کنند، به‌نوعی تصمیمات آنی و یهویی زیاد می‌گیرند و از واژه یهویی مانند واژه «حوصلم سر می‌ره» زیاد استفاده می‌کنند درصد تمایل به‌سوی اعتیاد در آنان زیاد است.

وی، همسویی با فشار جمعی را یکی دیگر از عوامل گرایش به اعتیاد دانست و عنوان کرد: همچنین اعتمادبه‌نفس، سبک مقابله شیمیایی مانند افرادی که برای هر سردردی یک قرص می‌خورند و خوددرمانی می‌کنند ازجمله دیگر عوامل گرایش به اعتیاد است.

محکم در ادامه رفیق‌بازی، سابقه تصادف زیاد و افت تحصیلی را از دیگر عوامل گرایش به اعتیاد دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جامعه سالم را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: محیط خانواده باید آرامش داشته باشد تا جامعه سالم داشته باشیم، دعوا کردن در خانواده‌های پرتنش آسیب‌زا است.

کارشناس مسائل اجتماعی با تاکید بر اینکه فرزندان در خانه باید مسئولیت پذیر باشند، بیان کرد: پدر و مادر باید سطح توقعات فرزندان را کنترل کند.

لازم به ذکر است، خانواده ها می توانند برای مشاوره با شماره تماس رایگان 1480 مرکز بهزیستی تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha