پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به تعامل حوزه و دستگاه تعلیم و تربیت بر ضرورت تقویت همکاری های علمی و تبلیغی این دو نهاد علمی و آموزشی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران با اشاره به تعامل حوزه و دستگاه تعلیم و تربیت بر ضرورت تقویت همکاری های علمی و تبلیغی این دو نهاد علمی و آموزشی تأکید کرد.

وی با بیان این که تعامل مستمر آموزش و پرورش و حوزه علمیه دستاوردهای ارزشمندی با خود به همراه دارد، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت اجرای طرح و برنامه های مشترک میان این دو نهاد علمی کشور بهره گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران، یکی از دستاوردهای همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه را حضور مبلغان دینی در سطح مدارس عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا این حضور بیشتر تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حضور روحانیت در سطح مدارس آثار معنوی، فرهنگی و تبلیغی مناسبی را در پی دارد، بیان داشت: همراهی روحانیت با دانش آموزان می تواند از بسیاری آسیب های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری کند.

وی از برگزاری چندین همایش و نشست مشترک میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این نشست ها بستری برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی در دانش آموزان خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدارس خط مقدم برنامه های تبلیغی محسوب می شوند، بیان داشت: باید با حضور و تعامل مستمر با مدارس و دستگاه تعلیم و تربیت بسترهای لازم را برای تربیت و پرورش دانش آموزانی متعهد، انقلابی و مهذب فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، طرح روشنا را از جمله برنامه های مشترک میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این طرح ها با همکاری مبلغان دینی در سطح مدارس آموزش و پرورش در حال اجرا است.

وی همچنین به طرح مدارس امین در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: این طرح نیز با حضور مبلغان دینی خواهر و برادر در مدارس آموزش و پرورش شهرهای مختلف استان اجرا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha