جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الزهرا

حوزه / طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) تبریز با شرکت در نشست «جلوه های رفتاری حضرت زهرا(س)»، با چارچوب های رفتاری در مکتب فاطمی آشنا شدند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، نشستی با موضوع «جلوه های رفتاری حضرت زهرا(س)» با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) تبریز، امروز  در حسینیه این مدرسه برگزار شد.

خانم زینی از اساتید حوزه خواهران در این نشست، بلندهمتی به هنگام دعا، شرم و حیاء، ادب، توجه به همسایگان و کار در منزل را از جلوه های رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س) برشمرد.

وی افزود: رفتار فاطمه‌(س) با فرزندان خود نیز سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان ماست. ایشان به فرزندان احترام می‌گذاشتند و آن‌ها را با احترام خطاب می‌کردند.

استاد حوزه خواهران ادامه داد : در حدیث شریف کساء حضرت فاطمه‌(س) در پاسخ سلام امام حسن(ع) می‌فرمایند: سلام برتو ای نور دیده ام و میوه دلم؛ و در پاسخ سلام امام حسین‌(ع) می‌فرمایند: سلام بر تو ای فرزند من و ای نور دیده ام و میوه دلم.

 زینی افزود: همسرداری، ساده زیستی، کمک به نیازمندان با وجود احتیاج، تربیت فرزندانی که تاریخ انسان ها متأثر از بزرگی آن هاست، و ... از دیگر جلوه های رفتاری زهرای اطهر(س) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha