شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول خواجه کریمی

حوزه/ امام جمعه خوانسار گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: تا مجلس افرادی مثل شهید مدرس نداشته باشد قوانین اسلام در آن اجرا نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی در نشست سیاسی با موضوع «ویژگی های نمایندگان مجلس» در جمع اساتید، کادر و طلاب  مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت سلام الله علیهای خوانسار  گفت: نهادهایی که در نظام اسلامی هستند باید به گونه ای عمل کنند که افراد اسلامی تربیت کنند و موجب رشد آداب و فرهنگ اسلامی شوند.

امام جمعه خوانسار ادامه داد: از دیدگاه مقام معظم رهبری نماینده خوب باید ویژگی هایی از جمله مومن، شجاع، انقلابی، مخلص و مجاهد بودن را دارا باشد.

وی افزود: در دوره رضاخان آیت الله مدرس دو دوره نماینده مجلس بودند. امام خمینی(ره) فرمودند: تا مجلس افرادی مثل شهید مدرس نداشته باشد قوانین اسلام در آن اجرا نمی شود.

امام جمعه خوانسار اظهار کرد: صداقت و صراحت در صیانت از مصالح کشور یکی از ویژگی های بارز شهید مدرس بود، ایشان هیچ وقت نه خود و نه دیگران را گول نمی زد و از طرفی صراحت هم داشت، یعنی در کلام خود مبهم گویی نداشت.

حجت الاسلام خواجه کریمی یادآور شد: استکبار ستیزی و شجاعت در مبارزه سیاسی و ساده زیستی از دیگر ویژگی های این شهید والا مقام بود چرا که  او از جنس مردم بود.

امام جمعه خوانسار در پایان تصریح کرد: باید نمایندگانی انتخاب کنیم که داری روحیه انقلابی باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha