جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انتخابات

حوزه/ تعریف صحیح انتقام سخت فقط اقدام نظامی نیست، بلکه یک عمل آگاهانه است در ضربه زدن به دشمن و ایادی آن از سوی همه آحاد ایران اسلامی. در این صورت همه مردم در انتقام گرفتن خون پاک سردار سلیمانی و شهدای مقاومت، سهیم هستند و همه به وظیفه خود عمل کرده اند.

خبرگزاری حوزه | در شهادت سردار سلیمانی، همه مردم از انتقام سخت می گفتند، معنی انتقام سخت چیست و این کار وظیفه چه کسانی است؟ در این نوشتار به این مطلب می پردازیم که این اقدام فقط عکس العمل نیست، بلکه یک عمل آگاهانه است و وظیفه همه مردم ایران اسلامی است.

هفته گذشته چهلم سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی بود.

در تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اقشار مختلف ملت ایران اسلامی از انتقام سخت سخن می گفتند و تاکید می کردند که باید انتقام سخت گرفته شود.

در اصلِ اینکه انتقام سخت حق ملت ایران است، حرفی نیست؛ لکن اینکه انتقام سخت چیست و مسئول آن چه کسی است و باید برای انتقام سخت وارد عمل شود، ظاهرا این مطلب نیاز به تبیین دارد.

آیا انتقام سخت، فقط منحصر است در اقدام نظامی؟ و یا می شود آن را تعمیم داد و در شئون مختلف تعریف نمود؟

در فرض اول این کار وظیفه کیست؟ آیا بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا ارتش جمهوری اسلامی ایران است؟

در فرض دوم تعریف آن چگونه است و این وظیفه بر عهده چه کسانی است؟

در فرض دوم که معنای انتقام سخت را تعمیم بدهیم، باید مطابق ارزش های انقلاب اسلامی تعریفش کنیم. در این صورت این اقدام فقط کار نظامی نیست و منحصر در اقدام نظامیان نیست، به عبارت دیگر فقط عکس العمل نیست بلکه یک عمل است، یک عمل آگاهانه علمی، فرهنگی، سیاسی ... و از روی تفکر و تعقل.

بنابر آنچه گفته شد؛ تعریف صحیح انتقام سخت فقط اقدام نظامی نیست، بلکه یک عمل آگاهانه است در ضربه زدن به دشمن و ایادی آن از سوی همه آحاد ایران اسلامی. در این صورت همه مردم در انتقام گرفتن خون پاک سردار سلیمانی و شهدای مقاومت، سهیم هستند و همه به وظیفه خود عمل کرده اند.

اما اکنون که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، چگونه می توانیم انتقام بگیریم؟

چگونه می توانیم به سردار وفاداری خود را ثابت کنیم؟

اگر آن خواهر یا برادری که در تشییع حاج قاسم اشک می ریخت و می گفت: انتقام؛ اکنون به آمریکا باوران رأی دهد، انتقام گرفته است؟

ابدا انتقام نگرفته!

پس باید در رأی دادن دقت کنیم و به هر کس که به غرب دل بسته است و امیدش به غرب و فرهنگ غرب است، رأی ندهیم؛ وقتی غرب زدگان را از مجلس و ... بیرون ریختیم، آن وقت قطعا انتقام سخت را گرفته ایم و روح شهدای مقاومت و سردار مقاومت را از خود خشنود کرده ایم و مدیون ایشان و شرمنده شان نشده ایم.

به امید موفقیت همه مردم عزیز در انتقام سخت روز جمعه دوم اسفند ۱۳۹۸

سعید یزدان پرست

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha