جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از دفتر تسهیل‌گری محله امین آباد قم بازدید کرد چرا که پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مجری پروژه دفتر تسهیلگری منطقه امین آباد قم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حکیمیان با اشاره به نقش ساکنان مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار به عنوان پشتوانه های انقلاب در مقاطع حساس، توجه به ظرفیتهای نهفته منابع انسانی و توانمند در این مناطق را یادآور شد.

عضو هیات علمی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد که موفقیت این طرح برای پژوهشگاه، استانداری قم و دیگر نهادهای مرتبط یک فرصت مناسب برای خدمت رسانی به مردم است و در این راستا پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با واسپاری این پروژه به یکی از اعضای هیات علمی گروه جامعه شناسی و استقرار تیم علمی و اجرایی قوی به طور مستقیم و استفاده از ظرفیت دیگر گروه های علمی پژوهشگاه به طور غیر مستقیم در تلاش است تا این طرح را به سرانجام مطلوب برساند.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه توسعه و پایداری اجتماعی؛ توانمند سازی اجتماع محلی؛ ارتقای زیست پذیری و کیفیت زندگی؛ خدمات اجتماع محور(نیازها و مشکلات عمومی)؛ و تقویت ابعاد پیشگیرانه،‌کنترلی و کاهش آسیبهای اجتماعی  را از اهداف راهبردی دفاتر تسهیلگری عنوان کرد.

شایان ذکر است  محله امین آباد در جنوب غربی شهر مقدس قم و در منطقه ۲ شهری قرار دارد این محله متشکل از دو محله محمد آباد و علی آباد و محصور شده بین محلات شیخ آباد، سید معصوم، شادقلی خان و نیروگاه است؛ دارای مساحتی بالغ بر ۱۱۹ هکتار؛ جمعیت حدود۲۵۰۰۰ نفر/ متشکل از ۱۳۳ بلوک/ ۵۶۲۴ قطعه/ و حدود۵۰۰ معبر و مشتمل بر حدود ۷۰۲۱ خانوار و دارای بافتی متراکم و از مناطق کمتر برخوردار است.

در  این بازدید، گزارشی توسط دکتر کلوری مدیر دفتر و کارشناسان از روند پیگیری و تسهیل در امور اجتماعی، حقوقی، عمرانی، اقتصادی و دیگر نیازهای این محله ارائه شد. شناسایی و تمام شماری حدود ۷ هزار خانوار و ... از اقدامات صورت گرفته در مدت حدود۸ ماه تاسیس این دفتر عنوان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha