پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیین نامه اذان گویی در مساجد، به شورای شهر پترسون ارائه شد

حوزه/ اعضای شورای شهر پترسون در ایالت نیوجرسی طی جلسه ای در سه شنبه آینده آیین نامه ارائه شده برای پخش اذان از بلندگوهای مسجد این شهر را برای تصویب به بحث می گذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از patersontimes، یک آیین نامه پیشنهادی به شورای شهر در ایالت نیوجرسی آمریکا، به مساجد مجوز اذان گویی از بلندگوی مسجد را خواهد داد.

طبق آیین نامه ، مساجد مجاز خواهند بود از بلندگوها برای اعلام فراخوان نماز در یک دوره زمانی ۱۶ ساعته استفاده کنند. در این آیین آمده است:  شهرداری باید «اذان گویی»، «ناقوس کلیساها» و دیگر شیوه های معقول اعلام جلسات مذهبی را که در ساعات ۶ صبح تا ۱۰ بعد از ظهر انجام می شوند مجاز بداند. تخطی از این دوره زمانی نباید بیشتر از ۵ دقیقه باشد.

شاهین خلیک ، مشاور شورا ، این آیین را سه شنبه شب به عنوان اصلاحیه ای در دستورالعمل آیین نامه کنونی کنترل صوتی  پیشنهاد کرد. اعضای شورا سه دقیقه برای بحث درباره این اصلاحیه وقت گذاشتند.

خلیک، که در ماه می برای انتخاب دوباره در شورا خودش را آماده می سازد، سال گذشته به رهبران محلی قول داد که این آیین نامه را به شورای شهر ارائه دهد. درآن زمان او گفته بود که در حال بحث و گفتگو با اعضای شورای شهر برای تصویب آیین نامه مذکور است.

گفتنی است شهر پترسون تقریباً ۳۰،۰۰۰ مسلمان دارد و دارای ده ها مسجدی است که در سطح شهر پراکنده اند. در حال حاضر ، مساجد روزانه پنج بار به اقامه نماز می ایستند اما صدای اذان در خارج از مساجد به گوش نمی رسد.

سه شنبه آینده اعضای شورای شهر برای تصویب آیین نامه مذکور جلسه می گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha