شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ ظهیری با اشاره به نقش طلاب و حوزه های علمیه در تشویق مردم به مشارکت حداکثری، گفت: وظیفه طلاب پیام رسانی است و در این انتخابات هم طلاب می توانند با آگاهی بخشی به جامعه در انتخاب کاندید اصلح برای مردم اسوه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم ظهیری، در همایش «انتخاب اصلح زمینه ساز حکومت مهدوی» که با حضور مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه خواهران استان تهران، پنجشنبه یکم اسفندماه، در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها برگزار شد، با اشاره به نقش انتخابات در تعیین سرنوشت کشور، گفت: خداوند تبارک و تعالی سرنوشت اقوام اعم از ایجاد زمینه اصلاح یا فساد در جامعه را به دست خودشان سپرد البته در این جا نوعی انزار هم وجود دارد، اما این بدین معنا نیست که خداوند بگوید من بلایا را برای شما می فرستم، بلکه می فرماید آن چیزی که خود انسان به دست می آورد، یعنی انسان سرنوشت ساز است.

وی افزود: رمز موفقیت انسان ها تغییر به سوی بهترین ها است از این رو اگر می خواهیم تحولات درونی ما اثرگذار بیرونی باشد، نیاز به این داریم که مطیع امر خدا و رسول باشیم. ملتی که سلیمانی ها را پرورانده و هشت سال دفاع مقدس را داشته است و در مقابل ابر قدرت ها قد علم کرده باید راه های نفوذ را ببندد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: درست است که شهید سلیمانی الان در بین ما نیست، اما مکتب و سبک زندگی سپهبد سلیمانی که همان ساده زیستن، آزاده بودن، جهانی اندیشیدن و در راه اسلام جان فشانی کردن است؛ می تواند برای همه ما الگو باشد و این بهترین درسی است که می توانیم از مکتب مقاومت شهید سلیمانی یاد بگیریم.

ظهیری ابراز داشت: گاهی انسان دچار پراکندگی می شود ولی نباید از مسیر جدا شد و در این راه همچنان باید استوار ماند و برای استوار ماندن باید خط مستقیم ولایت را دنبال کند، قدمی که استوار باشد و تسلیم امر مولا باشد.

وی ادامه داد: اصل بعدی برای ثبات در قدم؛ ایمان به وعده های الهی است که خداوند به بندگان صالح خود داده است و شرط آن این است که در آگاهی دادن به جامعه زمینه ساز باشید. سعی کنیم بصیرت داشته باشیم و بدانیم که بصیرت داشتن یعنی در بزنگاه ها بودن، بنابراین باید در بزنگاه ها ماند و در این لحظات سخت انسان باید با تبعیت از ولی زمان خود، با بصیرت، آگاهی، و با صبوری قدم بردارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در پایان با اشاره به نقش طلاب و حوزه های علمیه در تشویق مردم به مشارکت حداکثری، گفت: وظیفه طلبه پیام رسانی است و در این ایام انتخابات طلاب باید در فضای مجازی و حقیقی فعال باشند و در انتخاب کاندید اصلح برای مردم اسوه باشند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha