جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علمای یمن

حوزه/ علمای یمن کنفرانس بزرگی با عنوان "مخالفت با معامله قرن و تحریم عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی" با مشارکت تعدادی از علمای فلسطین، سوریه، لبنان و عراق در صنعا پایتخت یمن برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علمای یمن کنفرانس بزرگی با عنوان "مخالفت با معامله قرن و تحریم عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی" با مشارکت تعدادی از علمای فلسطین، سوریه، لبنان و عراق در صنعا پایتخت یمن برگزار کردند.

علمای یمن در بیانیه خود به وحدت کلمه و اتحاد،  ایستادگی در برابر معامله قرن و عدم اجرای آن دعوت کردند و از علمای امت خواستند به نقش و وظایف خود در مقابله با چالش ها و هشدار دادن نسبت به خطرات عمل کنند.

ایشان خواستار تحریم کالا های آمریکایی و اسرائیلی شدند و بر ضرورت حمایت از ملت فلسطین و جنبش های مقاومت تا اخراج صهیونیست ها از سرزمین فلسطین تأکید کرده و اقدامات انجام گرفته در جهت عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم کردند و گفتند: تنها با کشور هایی که متجاوز نیستند، امکان صلح وجود دارد.

علمای یمن خواستار بازگرداندن اموال امت از بن سلمان، پسرش و بن زاید شدند و دخالت آشکار آمریکا در منطقه را محکوم کردند و بیان داشتند: حضور آمریکا منطقه پذیرفتنی نیست و امت باید برای اخراج آن تلاش کند.

علمای یمن دخالت آشکار آمریکا در امور منطقه و تجاوز های مکرر آن را علیه حقوق فرزندان امت که آخرین آن ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و دوستان آنان بود، محکوم کردند.

علمای یمن در بخش دیگر بیانیه خود، پیروزی های تحقق یافته به دست ارتش، کمیته های مردمی و نیرو های امنیتی یمن در دو عملیات "البنیان المرصوص" و "فاحبط اعمالهم" را تبریک گفتند و خواستار حفظ هویت ایمانی و تحکیم آن شدند.

علمای یمن از اقدامات صورت گرفته برای رفع اختلافات و انتقام جویی ها و تصمیم گیری های حکیمانه در مباربه با تمامی انواع فساد قدردانی کردند و آن را گامی در جهت مبارزه با فساد و برپایی حکومت عادلانه دانستند.

شیخ خالد ملا رئیس جمعیت علمای عراق، محمود الزهار از اعضای ارشد حماس ، حسین غبریس مسئول روابط سیاسی تجمع علمای مسلمان لبنان، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت و بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرده و خواستار وحدت و جهاد علیه مستعمران و تمسک به خداوند متعال شدند و بر ضرورت عمل علما به مسئولیت خود و بیان حق تأکید کردند و گفتند: علما نباید از سرزنشگران، رؤسا، مسئولین و گروهک های تکفیری بترسند.

آنان در پیامی از نظام های عربی و اسلامی که اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل می کنند، خواستند که به تاریخ بنگرند و ببینند که مستعمران در تمامی عصر ها رو به نابودی هستند.

حاضران ملت های عربی را به حمایت و ایستادگی در کنار یمن در مقابله با متجاوزان سعودی آمریکایی دعوت کردند و علمای امت عربی و اسلامی و ملت های آن خواستند، برای مقابله با آمریکا و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مخالفت با معامله قرن وارد عمل شوند. 

علما، امتداد رژیم صهیونیستی را امتداد استعمار صلیبی دانستند و گفتند: فلسطین تنها توسط مجاهدان آزاد خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha