جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فقیهی
آیت‌الله فقیهی.

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که روحانیون همواره در خدمت‌رسانی به مردم پیشگام بوده‌اند، گفت: در جنگ تحمیلی نیز طلاب نقش غیرقابل‌انکاری داشتند.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه، با گرامیداشت اول اسفند ماه روز روحانیت  و دفاع مقدس و با اشاره به حضور روحانیت در همه عرصه‌های خدمت‌گزاری به مردم، اظهار داشت: یکی از چیزهایی که در اسلام جزو ضروریات اسلام است و همه علما روی آن تأکیددارند، وجود دفاع از کشور است.

وی ادامه داد: اگر به یک کشوری اگر هجوم ببرند و جان، مال و آبر وی مردم و زمین کشور در معرض خطر قرار بگیرد مردم باید دفاع کنند و این تنها اختصاص به مردها ندارد وزن‌ها باید دفاع کنند.

آیت‌الله فقیهی بیان داشت: دفاع برای همه لازم و واجب است و درواقع وظیفه همگانی است که سرزمین‌های خودشان در برابر غارتگران دفاع کنند.

وی بابیان این‌که روحانیت نیز همواره در دفاع از خاک این سرزمین پیشگام بوده است، ابراز داشت: برای نمونه می‌توان به 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد که روحانیون به‌صورت گسترده در جبهه‌ها حضور داشتند و در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: البته حضور روحانیون به همین‌جا ختم نمی‌شد چراکه با حضور در جبهه‌ها به بیان معارف اهل‌بیت و سیره شهدا می‌پرداختند که خود عاملی برای تقویت روحیه بسیجیان در جبهه‌های نبرد بود.

وی ادامه داد: به‌هرحال روحانیت همیشه در نوک پیکان خدمت‌رسانی به مردم بوده است به‌طوری‌که در سال‌های اخیر نیز هرزمانی بحث خدمت‌رسانی به مردم پیش‌آمده است این روحانیون بودند که در خط مقدم این خدمت‌رسانی حضور داشتند.

آیت‌الله فقیهی تأکید کرد: در حوادثی مانند سیل و زلزله شاهد بودیم که گروه‌های جهادی طلاب بدون هیچ چشمداشتی در همان ساعات اولیه وقوع این حوادث در مناطق آسیب‌دیده حضور پیداکرده و تا آبادانی آن منطقه دست از تلاش برنمی‌داشتند.

وی ابراز داشت: تمامی این موارد نشانه مردمی بودن جامعه روحانیت است که روزبه‌روز در خدمت‌رسانی به مردم پیشگام‌تر و موفق‌تر از قبل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha