پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ علی دعموش

حوزه/ شیخ علی دعموش گفت: آمریکا به شکل گسترده ای در تشدید و تعمیق بحران اقتصادی و مالی که لبنان از آن رنج می برد نقش داشته و این کار را از طریق تحمیل تحریم و سر پوش گذاشتن بر غارت اموال به سمت خارج انجام می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم سالگرد شهادت خانم ام یاسر الموسوی در مجتمع حضرت زینب (س) در منطقه بئر العبد گفت: آمریکا به شکل گسترده ای در تشدید و تعمیق بحران اقتصادی و مالی که لبنان از آن رنج می برد نقش داشته و آمریکا این کار را از طریق تحمیل تحریم ها، کنترل شرکت هایی که خواهان سرمایه گذاری در لبنان هستند، سر پوش گذاشتن بر غارت اموال به سمت خارج و فشار بر بانک ها برای سخت گرفتن بر سپرده گذاران انجام می دهد.

وی افزود: اگر ملت ها به دنبال رهایی از دست آمریکا هستند، باید آن را از منطقه بیرون کرده و اجازه ندهند در امور داخلی آنان دخالت کند و به وابستگان آمریکا فرصت ندهند که سیاست های آمریکا را در کشورشان اجرایی کنند.

شیخ دعموش از لبنانی ها خواست از تجربه های گذشته عبرت بگیرند و به حرف های آمریکا گوش ندهند؛ چرا که گوش سپردن به آمریکا بسیاری از فرصت های حل پرونده ها و بحران هایی که ملت لبنان از آن رنج می برند را از بین می برد.

عضو ارشد حزب الله در بخش دیگر سخنان خود دولت جدید را به استفاده از هر فرصت ممکن برای عبور از مرحله سخت و بغرنج کنونی کشور دعوت کرد و گفت: دولت باید راه حل فوری برای مشکل سپرده گذاری های شهروندان در بانک ها، جلوگیری از افزایش قیمت ها و مقابله با احتکار ارائه دهد.

وی با بیان اینکه باید اقدامات فوری و ملموس در تمامی سطوح انجام گیرد، افزود: این پرونده ها دیگر تحمل تأخیر و امروز و فردا کردن را ندارد.

شیخ دعموش تصریح کرد: دولت باید توانایی و شایستگی خود را در حل این پرونده ها و غیر آن نشان دهد تا در مسئولیت خود موفق عمل کند و اعتماد شهروندان را کسب نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha