پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور

حوزه/ وزیرکشور از نظارت همزمان بر ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی و افزایش ۶ هزار شعبه رأی گیری در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از کارگروه فنی اطلاع رسانی ستاد مرکزی انتخابات با اشاره به حضور ۱۵۰ متخصص در این بخش، گفت: در این مرکز به طور همزمان ۵۵ هزار شعبه و ۲۰۸ حوزه در ۳۱ استان لحظه‌ای رصد می‌شوند و اگر در هر حوزه‌ای اشکال و ایرادی پیش بیاید قابل رصد است و دستورات لازم صادر می‌شود.

وزیر کشور افزود: از لحظه آغاز شمارش آراء درهر شعبه اطلاعات، به ستاد انتخابات کشور منعکس می‌شود و ما هر ساعتی از روز می‌دانیم چند نفر در شعبه رای داده اند.

رحمانی فضلی با اشاره به ساز و کار این دوره در حوزه احراز و تجمیع و رصد لحظه‌ای شرکت کنندگان ابراز امیدواری کرد با همکاری شورای نگهبان در انتخابات بعدی بحث اخذ و شمارش الکترونیکی آرا را داشته باشیم.

به گفته وزیر کشور هم اکنون از ۲۵ فرایند رای گیری ۲۴ فرایند آن الکترونیکی است و به لحاظ امنیتی هم هیچ گونه مشکلی در هک کردن و اختلال سامانه نداشته ایم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور، استانداریها، فرمانداریها، نیروی انتظامی، هیئت‌های اجرایی و نظارت برای خلق حماسه باشکوه دیگر در کشور آماده اند، از مردم خواست: در ساعت‌های اولیه اخذ رای به شعب مراجعه کنند تا مشکلی که در انتخابات ریاست جمهوری در لحظه‌های آخر و عبور از ساعت ۱۲ شب رخ داد و اخذ رای غیرقانونی بود، رخ ندهد.

آقای رحمانی فضلی اضافه کرد: با توافقی که با شورای نگهبان کردیم، ساعت ختم رأی گیری را طوری اعلام می‌کنیم که تا ساعت ۱۲ شب تمام شود.

وی همچنین از افزایش ۶ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور از جمله تهران برای سهولت شرکت مردم در انتخابات خبر داد و گفت: امیدوارم با حضور به موقع مردم همگی موفق به رای دادن شوند تا شرمنده آن‌ها نشویم.

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha