پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید میان ادیانی دانش آموزان مسلمان و غیرمسلمان در ساراسوتا

حوزه/ جمعی از دانش آموزان یک مدرسه اسلامی در ساراسوتای فلوریدا، اخیرا از یک مرکز اجتماعی بازدید کرده و برای بانویی که باعث آشنایی میان ادیانی آنان شده بود مراسم یادبود برگزار کردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از heraldtribune، در ماه نوامبر گذشته، جمعی از دانش آموزن دبیرستان جوونین شف، یک آموزشگاه روزانه اجتماعی در ساراسوتا ، واقع در فلوریدای آمریکا، با همکاری شبکه میان ادیانی بانوان (وین) از مرکز اجتماعی اسلامی و مسجد محلی بازدید کردند.

دانش آموزان در این گردش علمی شاهد نماز خواندن مسلمانان بوده، آشنایی بیشتری و از نزدیکی از دین اسلام، آداب و سنن مسلمانان و همچنین غذاهای سنتی آنان به دست آوردند.

در این روز اجتماعی دانش آموزان به اشتراکات هم پی برده، ایمان، سنت و غذاهای جدیدی را تجربه کرده و همچنین فرصتی به دست آوردند تا با دیدگاه های متفاوتی آشنا شده و از نزدیک شاهد اقامه نماز عصر باشند.

از آن زمان، آرلن پرلمن بنیانگذار و یکی از اعضای شبکه میان ادیانی بانوان که برنامه ریزی های برپایی این مراسم را انجام داده بود درگذشت، اما رویدادی که او به برپایی آن کمک کرده بود یعنی بازدید متقابل مرکز اسلامی و آموزشگاه، سبب ایجاد تعاملات میان ادیانی شده و فرصتی را به دست آورد تا هر دو گروهی که او مسبب آشنایی شان شده بود، به برگزاری یادبودی برایش اقدام کنند. 

در همین راستا نیز اعضای آکادمی اجتماعی اسلامی النور از این مدرسه بازدید کرده و از آنان در مدرسه با روی خوش استقبال شد.

در ادامه گروه به باغ آموزشگاه رفته و در مراسم یادبود این بانوی بزرگوار که مسبب آشنایی آن ها با هم شده بود شرکت کردند. در این مراسم جمعی از بانوان شبکه و رئیس  سابق کنگره یهودیان بشر دوست شرکت داشتند.

در پایان نیز درختی به عنوان یادبود او کاشته شد. در ادامه نیز فعالیت های مفرح و سرگرم کننده ای برای ایجاد حس همبستگی اجتماعی میان دانش آموزان دو مدرسه برگزار گردید.

لیلیان لمبرت عضو شبکه و یکی از اعضای هیات مدیره مدرسه گفت: اینها بچه هستند و تفاوت هایی را که ما بزرگسالان می بینیم احساس نمی کنند. خوب است که دانش آموزان و بزرگسالان از هم بیاموزند و بدانند که ما مشترکات زیادی با هم داریم که به ما کمک می کند سدهایی که مانع نزدیکی ما بهم شده را بشکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha