جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباسعلی کدخدایی

حوزه/ سخنگوی شورای نگهبان از آغاز به کار حدود ۲۰۰ هزار ناظر برای نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس و انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عباسعلی کدخدایی در مصاحبه با صدا و سیما، با تبیین اقدامات نظارتی شورای نگهبان در کشور گفت: همزمان با فعالیت  هیئت‌های اجرایی، سه تا هفت نفر از ناظران ما به تناسب بزرگ و کوچک بودن شعب اخذ رای بر سر صندوق‌های رأی حضور دارند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: تعدادی بازرس ویژه نیز در قالب گروه‌های سه نفره از تهران به برخی از استان‌ها اعزام کردیم تا نظارت ویژه‌ای بر انتخابات داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز روزی است که اقتدار ملی به نمایش گذاشته و سرنوشت چهار سال آینده کشور تعیین می‌شود. به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر مجلسی قوی داشته باشیم ایرانی قدرتمند نیز خواهیم داشت.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: مردم خوب ما نیز در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و آرایشان را به صندوق خواهند ریخت و ما به انان اطمینان می‌دهیم که امانت دار خوبی باشیم و از آرای یکایک شان پاسداری کنیم.

وی افزود: مردم همواره همیار شورای نگهبان بوده و هستند و می‌توانند گزارش‌ها و شکایات را از طریق سامانه "مردم ناظر" برای ما ارسال کنند تا به سرعت رسیدگی کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: همکارانم در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ارتباط مستقیم با استان‌ها دارند و به این گزارش‌ها رسیدگی خواهند کرد.

 کدخدایی ابراز امیدواری کرد انتخاباتی در شان ملت ایران برگزار شود و پاسخ محکمی به تهدیدهای دشمنان انقلاب باشد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره اقدام دیشب آمریکا در تحریم پنج نفر از اعضای این شورا گفت: البته امریکا در چهل و یک سال گذشته همواره از این گونه تهدیدات و دشمنی‌ها علیه ملت خوب ایران داشته و پاسخش را نیز گرفته است.

وی تاکید کرد: این‌ها نشان افتخاری است برای ما و به تعبیر شهید بهشتی آمریکا از بیرون شدنش از کشور ما عصبانی است و باید از این عصبانیت بمیرد.

 کدخدایی افزود: امروز مردم خوب ما در پای صندوق‌های رأی پاسخ محکمی به دولت مستکبر آمریکا خواهند داد.

وی گفت: ما نه فقط از این اقدام آمریکا ناراحت نیستیم بلکه خوشحال نیز شدیم و گاهی اوقات نشان افتخار گرفتن از دست اشقی الاشقیا باید گرفت و این نشان افتخاری برای همه ماست که دشمنان مردم ایران چنین رفتاری می‌کنند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان در پاسخ به این که با توجه به تحریم آمریکا تکلیف سرمایه هایش چه می‌شود؟ گفت: خودشان هم فهمیدند که عمل مضحکی انجام داده اند و نزد جهانیان بی آبروتر شده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha