شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رای گیری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امروز، گفت: درواقع حضور در انتخابات تجلی غیرت دینی و ملی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، صبح امروز در لحظات اولیه آغاز رأی‌گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری با حضور در شعبه اخذ رأی شماره ۴۷ مستقر در مسجد انقلاب بجنورد رأی خود را به صندوق انداخت.

وی، پس از انداختن رأی خود در صندوق اخذ رأی در جمع خبرنگاران، حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی در لحظات اولیه رأی‌گیری را با تعبیر «سالی که نکوست از بهارش پیداست» تفسیر کرد و افزود: امروز مردم با انگیزه و غیرت دینی در صحنه انتخابات حاضر شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امروز مردم با انگیزه و غیرت ملی و دینی وارد عرصه انتخابات شدند چراکه انتخابات را جهاد و آبروی نظام می‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه مردم این انتخابات را جهاد و آبروی نظام می‌دانند، اضافه کرد: به گفته قرآن کریم آن‌هایی که کاری می‌کنند تا دشمنان شکست ‌خورده و ناراحت شوند؛ ملتی مجاهد هستند، پس خدا آن‌ها را دوست دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه خداوند این‌گونه صف‌ها را دوست دارد چراکه صف جهاد سیاسی، جهاد فرهنگی، جهاد بین‌المللی و برون‌مرزی است، ادامه داد: از مردم می‌خواهیم برای اینکه ثواب بیشتری در این کار خیر کسب کنند، جزء اولین‌ها باشند و زودتر در انتخابات شرکت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به پیام این حضور حماسی مردم در صحنه انتخابات، اظهار کرد: ملت ما ۴۰ سال در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و افتخارات بسیاری به دست آورده، اگر همین راه را ادامه داده و تاب‌آوری بیشتری نشان دهیم، یقیناً سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: این انقلاب با خون شهید سلیمانی، جهانی شده و جهانی‌تر خواهد شد و به‌زودی کاخ متزلزل مستکبران و پیکر رو به احتضار ظالمان از صحنه روزگار محو می‌شود.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

این استان همچنین یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد که با توجه به درگذشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha