جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 887339
۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
رئیس قوه قضائیه

حوزه/ رئیسی، آرای مردم را حق الناس دانست و تصریح کرد: مسئولان وزارت کشور و مسئولان ناظر در شورای نگهبان همه باید دقت کنند که آرای مردم حق الناس است، به ویژه در شمارش و خواندن آرا که امشب آغاز می‌شود حتما باید رعایت حقوق مردم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی پس از آن که آرای خود را در دو صندوق انتخابات مجلس و انتخابات میان دوره‌ای خبرگان انداخت، گفت: همه کسانی که پای صندوق حضور دارند، مسئولان وزارت کشور و مسئولان ناظر در شورای نگهبان همه باید دقت کنند که آرای مردم حق الناس است، به ویژه در شمارش و خواندن آرا که امشب آغاز می‌شود حتما باید رعایت حقوق مردم صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید بر حق الناس تاکید شود و همه باید آرای مردم را حفظ کنند تا یک مجلس قوی تشکیل شود که بتواند دغدغه و درد مردم را داشته باشد، گره از کار مردم باز کند و مسئله اش، مسئله نظام، انقلاب، کشور و مردم باشد.

رئیس قوه قضائیه افزود: خوشبختانه ما در کشور تجربه‌ای طولانی در برگزاری ده‌ها انتخابات داریم و از این نظر در کشورمان انتخابات ساز و کاری اطمینان بخش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: انتخابات در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن بهترین پادزهر است که می‌تواند همه فتنه‌ها و توطئه‌ها را خنثی کند، زیرا کشور ما مبتنی بر رأی و اراده مردم است و مهمترین مؤلفه قدرت در کشور ما مردم هستند.

وی ادامه داد: هرچه این قدرت نماد و نمود بیشتری داشته باشد، دشمن را نا امیدتر می‌کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف دشمن را ناامید کرد و حضور در انتخابات امروز هم باعث ناامیدی دشمن خواهد بود.

 حضور مردم در انتخابات جلوه مهم مردم سالاری دینی و نشان گر اراده آنهاست و به ویژه در شرایط کنونی که امریکایی‌ها دائم از ناامیدی و یاس درباره ملت ایران و اراده آنان سخن می‌گویند، بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه انتخابات هم حق و هم تکلیف است، گفت: تفاوت نظام انتخاباتی ما با همه دنیا در تکلیف مداری است، زیرا محوری که هم عرضه کننده و هم رای دهنده را به انتخابات و پای صندوق‌ها می‌آورد، تکلیف مداری است و هر دو باید براساس تکلیف و شناخت صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین  رئیسی افزود: کسانی هم که برای رای دادن افراد را نمی‌شناسند، از افراد مورد اعتماد خود در این باره سؤال کنند تا مجلسی قوی شکل گیرد.

رئیس قوه قضائیه در پایان گفت: امیدواریم هم برای ترمیم مجلس خبرگان رهبری و هم برای تشکیل دوره جدید مجلس شورای اسلامی، امروز به برکت نام مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز دانش آموخته مکتب اهل بیت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شاهد انتخاباتی خوب و ارزشمند باشیم.

وی همچنین از همه خبرنگاران و رسانه‌ها و کسانی که پای صندوق حضور دارند و زحمت می‌کشند تا آرای مردم به خوبی حفظ شود، قدردانی کرد.

گفتنی است، رئیس قوه قضاییه در دقایق اولیه شروع رأی گیری، با حضور در شعبه رای گیری شماره ۳۳۱۰۰۱۶۷۱ واقع در مسجد شیشه، رای خود را برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha