جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 887375
۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
انتخابات

حوزه/ استاندار همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود مشارکت حداکثری را در استان همدان شاهد باشیم و مردم با حضور مجدد خود با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید بیعت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، سعید شاهرخی، استاندار همدان در نشست اصحاب رسانه در ستاد انتخاباتی استان همدان، اظهار کرد: موضوع  انتخابات و رأی گیری از برکات مهم و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در قانون اساسی گنجانده شده و مردم به صورت مستقیم در سرنوشت خود مؤثر هستند.

استاندار همدان ادامه داد: انتخابات تحقق شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی است و در انتخابات جمهوریت معنا پیدا می‌کند و مردم‌سالاری دینی شکل می‌گیرد لذا حق رأی حق سرنوشت مردم است.

وی با بیان اینکه انتخابات تحقق‌بخش شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، افزود: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی است و در جمهوری اسلامی اثبات شده که رأی مردم واقعی و اثرگذار است.

استاندار همدان با بیان اینکه مردم با حضور در صندوق‌های رأی روش اداره کشور و قانونگذاری را با انتخاب نخبگان خود تعیین می‌کنند، تصریح کرد: مسئولان تأثیرگذار در کشور با رأی مستقیم و غیرمستقیم مردم تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با نگاهی به مشارکت مردم استان در انتخابات گذشته شاهدیم مردم همواره حضور پررنگ و معناداری داشتند، ادامه داد: امروز نیز براساس رصدهای انجام شده، حضور مردم پای صندوق‌های رأی گسترده است.

شاهرخی گفت: پیش‌بینی می‌شود مشارکت حداکثری را در استان همدان شاهد باشیم و مردم با حضور مجدد خود با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید بیعت کنند و برای تشکیل مجلس قوی و توانمند تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه از سوی ستاد انتخابات کشور، زدن اثر انگشت در تعرفه‌ها الزامی نیست، خاطرنشان کرد: همدان از جمله استان‌هایی است که معمولا مشارکتش از میانگین کشور بیشتر است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود مشارکت از دوره پیشین بیشتر باشد، اظهار کرد: فرآیند انتخابات نشان می‌دهد مردم برای حضور در انتخابات مشتاق هستند و هر یک‌هزار و ۲۸۷ شعب ما فعال هستند.

شاهرخی با اشاره به اینکه دستگاه تشخیص هویت بلافاصله هویت افراد را در کمترین زمان ممکن احراز می‌شود، افزود: دستگاه احراز هویت یکی از اقدامات مهمی است که در تسریع روند انتخابات تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه روند اجرای انتخابات در استان به بهترین وجه ممکن در حال انجام است تصریح کرد: در یک هفته فرصت انتخاباتی نیز باید از کاندیداها و مردم تشکر کرد که در فضایی آرام موارد خود را بیان کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه تخلفی که منجر به تشکیل پرونده شود، نداشتیم، ادامه داد: برای مدیریت اخذ آرای شهروندان ۲۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی و انتظامی فعال هستند که همه ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه مردم به خاطر اسلام، عزت ایران عزیز و حراست از آرمان‌های انقلاب، شهدا و امام پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: اصل، شرکت در انتخابات است و در شهرستان‌های ما سلایق مختلف حضور دارند و رقابت را با شور بیشتری همراه کرده است.

وی با اشاره به اینکه توقع و انتظار از نماینده این است که خود را وقف خدمت به مردم کنند گفت: نماینده باید در مجلس برای کشور و حوزه انتخابیه حضور مؤثر داشته باشد.

شاهرخی با اشاره به اینکه آمادگی داریم با نمایندگان مردم همکاری صمیمانه و نزدیک داشته باشیم، اظهار کرد: نگاه ما باید به فرصت‌های پیش رو باشد زیرا این مهم عنایتی است از سوی خداوند برای خدمت به مردم.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید خود را خادم مردم بدانند، تصریح کرد: نماینده مردم باید در کنار مردم و همراه مردم برای رفع مشکلات ورود داشته باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دنیای استکبار همواره تلاش کرده مانع از پیشرفت و توسعه کشور شود، ادامه داد: امروز دشمن فشار زیادی را به کشور وارد می‌کند که راهکار مقابله با آن حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است.

وی با بیان اینکه مردم با حضور در پای صندوق رأی، پاسخ فشار حداکثری دشمنان را خواهند داد، خاطرنشان کرد: این حضور سبب تقویت بنیان‌های کشور و حضور قدرتمند در عرصه‌های بین‌المللی خواهد شد.

همدان استان پیشرو در عرضه برگزاری انتخابات

شاهرخی با اشاره به اینکه استان همدان پیشرو در عرضه برگزاری انتخابات است، گفت: ما بین استان‌های کشور در برگزاری فرآیند انتخابات پیشتاز هستیم و از اعضای ستاد انتخابات نیز رضایت کامل دارم.

وی با بیان اینکه وفاق بسیاری در استان وجود دارد، اظهار کرد: فردا مدارسی که شعب اخذ رای در آن‌ها دایر است، تعطیل هستند، زیرا تدابیری اندیشیده شده تا شمارش آرا در آنها انجام شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ادارات فردا باز هستند افزود: افرادی که درگیر انتخابات هستند، مأموریت دارند و می‌توانند در محل کار حضور نیابند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha