پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله جنتی

حوزه/ دبیر شورای نگهبان گفت: آراء هرچه بیشتر باشد به قدرت و مشروعیت نظام می‌افزاید و دشمن و غیردشمن نگاهش به این انتخابات است و هر رأیی که داده می‌شود مشت محکمی به دهن آمریکا بالاخص به دهن ترامپ است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، دقایقی پیش با حضور در شعبه اخذ رأی سیار (صندوق شماره ۱۷۹۴) مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، رای خود را به صندوق‌ رأی انداخت.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر اهمیت حضور باشکوه و حداکثری مردم در انتخابات، گفت: آنچه برای ما ضرورت و وظیفه شرعی، عقلی و ملی است مشارکت در امر انتخابات است. هرچه میزان مشارکت بیشتر باشد به نفع اسلام، مردم و مملکت و به ضرر دشمنان است و اگر در جایی مشارکت کمتر بود قضیه برعکس می‌شود.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: آراء هرچه بیشتر باشد به قدرت و مشروعیت نظام می‌افزاید و دشمن و غیردشمن نگاهش به این انتخابات است و روی این مسأله حساب باز کرده است و حضور و مشارکت بیشتر مردم نشاندهنده این است که مردم به نظام وفادارند و پای انقلاب خود ایستاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هر رأیی که داده می‌شود مشت محکمی به دهن آمریکا بالاخص به دهن ترامپ است.

دبیر شورای نگهبان گفت: این دستور اسلام است که هر کاری که دشمن را ناراحت می‌کند آن را انجام دهید و هر کاری که دشمن از آن خوشحال می‌شود آن را انجام ندهید و این امر برای ما یک معیار عقلی است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه من از هر کسی که صدایم را می‌شنود، می‌پرسم آیا دشمن مایل است که ما بیشتر رأی بدهیم یا کمتر، گفت: خب معلوم است دشمن نظرش این است که مردم در انتخابات حضور و مشارکت کمتری داشته باشند تا به راحتی بتواند از این موضوع سوءاستفاده و بهره برداری کند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: مردم نسبت به نظام و مملکت خود علاقه دارند، پس اینجاست که ما باید وظیفه خود بدانیم این رأی به نفع مملکت، نظام و همه مردم ایران اعم از مسلمانان، غیرمسلمانان، یهودیان، زرتشتیان هم هست؛ بنابراین نفع حضور و مشارکت بالا بسیار مهم است و اگر مشارکت کم باشد که ضرر بسیار دارد همه از این موضوع آسیب می‌بینند و دودش به چشم همه می‌رود.

وی افزود: لازم است همه مردم با هم یکدست باشند و برای تقویت این نظام، پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و امیدواریم همه ما با تشخیص درست به نفع دشمنان کار نکنیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم.

دبیر شورای نگهبان در پاسخ به این سئوال که جزو ۵ نفر از اعضای محترم شورای نگهبان مشول تحریم‌های آمریکا شدید، با مطایبه چنین پاسخ داد: بله ما تحریم شدیم، حالا من دارم فکر می‌کنم که این همه پول‌هایی که ما در صندوق‌های آمریکا داریم، این‌ها را باید چه کارش کنیم! این همه در بانک‌های آمریکا ما پول ریختیم و نمی‌توانیم برداشت کنیم؛ بعد هم حالا نمی‌توانیم برای مراسم کریسمس و یا وقت‌های دیگر به آنجا برویم و خیلی برای ما جای غصه است!!!

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه واقعاً خریّت ارثی نیست، گفت: به پیشانی این آدم (ترامپ) باید یک آرم خریّت بزنند که هرکس به او نگاه کرد به راحتی بفهمد که ترامپ خر است.

وی افزود: ترامپ چه فکری کرده است، ما از تحریم چه ضرری می‌کنیم؟! حالا آن‌هایی که رفت و آمد به آمریکا دارند و به آنجا سفر می‌کنند خب آن‌ها برای خودشان یک فکری می‌کنند، ولی چندنفر از اعضای حقوقدان و فقهای شورای نگهبان را تحریم کرده‌اند! که به نظرم این‌ها اختلالات فکری دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha