سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نماز جمعه بجنورد

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد با اشاره به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در سوریه و عراق، گفت: در این ایام بخش‌های مهمی از سوریه به همت جبهه مقاومت آزاد شد و در عراق هم وقایع مهمی روی داد که همه این‌ها از ثمرات خون بابرکت حاج قاسم سلیمانی است و این خون بابرکت ریشه استکبار را می‌سوزاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، با اشاره به فرارسیدن ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب مقدمه ماه رمضان است، زیرا ماه رمضان به‌اندازه‌ای مهم است که دو ماه به استقبال این ماه آمده‌اند.

وی با بیان اینکه درواقع رجب و شعبان آمده‌اند تا ما را برای ماه رمضان آماده کنند، افزود: رجب ماه باعظمت و موعد اعتکاف است، ازاین‌رو هر کس که توفیق اعتکاف به او دست بدهد باید قدر آن را دانسته و از این ظرفیت معنوی نهایت استفاده را ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به سالروز ولادت باسعادت امام باقر (ع)، اظهار کرد: این امام همام انقلاب دومی در عالم اسلام ایجاد کرد.

وی افزود: انقلاب نخست را پیامبر گرامی اسلام ایجاد کرد، اما امام باقر (ع) بنیان‌گذار انقلاب علمی و فکری و فرهنگی در جهان اسلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: آنچه پیامبر (ص) و علی (ع) و سایر ائمه فرموده بودند اما زمینه را برای گسترش آن فراهم ندیده بودند، امام باقر (ع) با بنیان‌گذاری انقلاب علمی و فرهنگی در جهان اسلام آن را گسترش داده و به همراه امام صادق (ع) هزاران شاگرد تربیت‌کرده و کادرسازی کردند.

وی با بیان اینکه این انقلاب فکری و علمی تا زمان امام زمان (عج) ادامه دارد، گفت: امام باقر (ع) شکافنده علم بود و تحولی در عالم اسلام ایجاد کرد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: امام باقر (ع) در حقیقت کاری کارستان کرد و اصول و معارف دین را دومرتبه تجدید و بازخوانی کرد؛ زیرا بنی‌امیه نمی‌گذاشتند اهل‌بیت آنچه می‌دانند را به مردم برسانند و فضا آماده نبود اما در اواخر دوران بنی‌امیه که حکومت آن‌ها سست شده بود امام باقر (ع) توانست این رسالت عظیم را اجرایی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه در ماه رجب سالگرد شهادت امام هادی (ع) هم قرار گرفته است، گفت: این امام همام نقش بزرگی در مسئله اسلام ناب و معرفی اسلام واقعی ایفا کرد و به‌گونه‌ای عمل می‌کرد که متوکل گفت این فرزند رضا (ع) من را خسته کرده است.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در سوریه و عراق، اظهار کرد: بعد از شهادت شهید سلیمانی دشمن گمان می‌کرد توانسته حرکت جبهه مقاومت را کُند کند؛ اما می‌بینیم در ۴۰ روزی که از شهادت سردار سلیمانی گذشته جبهه مقاومت به‌اندازه یک سال پیشرفت داشته و جلو رفته است.

وی خاطرنشان کرد: این پیش روی صدمه و ضربتی کوبنده بر جبهه استکبار است؛ زیرا ثابت می‌کند که حاج قاسم یک فرد نبود بلکه مکتب و روش بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در این ایام بخش‌های مهمی از سوریه به همت جبهه مقاومت آزاد شد و در عراق هم وقایع مهمی روی داد که همه این‌ها از ثمرات خون بابرکت حاج قاسم سلیمانی است و این خون بابرکت ریشه استکبار را می‌سوزاند.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی مکتب و جبهه‌ای را آماده کرده که بعد از خودش همان ضربات را به پیکر دشمنان اسلام و مسلمین می‌زند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha