پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با حضور در یکی از مناطق حاشیه شهر مشهد رای خود را به صندوق انداخت و نسبت به ضرورت توجه نمایندگان مجلس به برنامه ریزی و تدوین قوانین جهت رفع مشکلات محرومان و تحقق عدالت اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، امروز با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در مسجد الرضا(ع) منطقه شهید هاشمی نژاد مشهد، آرای خود را در انتخابات‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره خبرگان رهبری به صندوق‌های رأی انداخت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز به معنی واقعی کلمه از مصادیق یوم الله است و حضور باشکوه مردم انقلابی و ولایت مدار ایران یک یوم الله دیگری را رقم خواهد زد، ابراز کرد: هدف از حضور در یکی از شعب اخذ رأی مناطق محروم حاشیه شهر مشهد توجه دادن مسئولان به این ولی نعمتان حقیقی کشور است، امیدوارم نمایندگانی که انتخاب می‌شوند به مشکلات و دردهای این مناطق توجه داشته باشند.

وی افزود: گرچه وظیفه نمایندگان مجلس کار اجرایی، عمرانی و آبادانی نیست، این کار دولت است و نباید چنین وعده‌هایی را داوطلبان به مردم بدهند، اما نمایندگان می‌توانند با کارهای کارشناسی خوب و تدوین قوانین مناسب کمک کنند که عدالت در جامعه اجرا شود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پیام حضرت امام خمینی(ره) برای نخستین مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در اولین بند نخستین پیامی که برای اولین مجلس شورای اسلامی صادر کردند، بر اجرای عدالت تأکید فرمودند.

وی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم جامعه اسلامی داشته باشیم، باید عدالت را اجرا کنیم؛ به واسطه عدالت، احکام اسلامی در جامعه اجرا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه زمینه و بستر برای اجرای احکام اسلامی زمانی در جامعه فراهم می‌شود که عدالت در جامعه اجرا شود و مردم احساس تبعیض نکنند، تصریح کرد: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باید همواره سرلوحه برنامه‌های نمایندگان محترم مجلس باشد.

وی اظهار کرد: به هر میزان تعداد آرای یک نماینده بیشتر باشد، مسئولیت او سنگین‌تر است؛ نمایندگان توجه داشته باشند به تعداد هر رأیی مسئولیت بیشتری دارند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضرت امام خمینی(ره) در دومین بند پیام خود برای اولین مجلس شورای اسلامی، به موضوع توجه به محرومان و مستضعفین تأکید می‌کنند؛ نمایندگان مجلس باید تلاش برای اجرای عدالت و توجه به محرومان را مدنظر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید روحیه انقلابی، ایستادگی در برابر استکبار را داشته و مؤمن و خدا ترس باشند و خداوند را همواره شاهد و ناظر بر اعمال و گفتار خود بدانند و از عزت، سربلندی و استقلال کشور دفاع کنند.

وی با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که «مثل مدرس را انتخاب کنید»، بیان کرد: توصیه من به نمایندگان محترم مجلس این است که یکبار زندگینامه شهید مدرس را بخوانند و با موضع گیری‌های آن شهید عالیقدر در مسائل داخلی، ملی و بین المللی آشنا شوند.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: شهید مدرس یک الگوی موفق و تمام عیار برای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha