پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز در خطبه های نماز جمعه گفت: نمایندگانی که انتخاب می‌شوند باید به فکر مشکلات مردم باشند. الان ازدواج و اشتغال مهمترین مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص تربیت اسلامی، گفت: دانش آموزان باید معنای جشن تکلیف را بدانند که این یک مأموریت الهی است؛ دانش آموزان باید نماز را به موقع و با توجه بخوانند و رابطه خود را با خدا قوی کنند به خصوص در ماه رجب که ماه عبادت و بندگی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سلامت معنوی که همان توجه به دعا، نماز، توسل، یاد شهدا و … است باید به این موارد توجه کرد، گفت: پدران و مادران فرزندان خود را تشویق کنید تا هرروز لااقل یک صفحه قرآن بخوانند.

وی توصیه‌های علمی نیز به دانش آموزان داشت و گفت: در درس خواندن تلاش کنید. اگر بخواهیم در دنیا تأثیرگذار باشیم، باید در درس خواندن و کسب علم تلاش کنیم. امروز کتاب‌های خوبی در جامعه عرضه می‌شود. کتاب‌های در مورد شهدا، دفاع مقدس را حتماً مطالعه کنید. خودتان و اطرافیانتان را در مقابل نفوذ دشمن در امنیت نگه دارید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: محیط خانه و مدرسه باید یک محیط شادی بخش و اثرگذار برای نوجوان باشد، با شادابی، مدرسه و خانه خود را نیز شاداب کنید. شما دانش آموزان امیدهای آینده کشور هستید، خود را برای اداره کشور آماده کنید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است، گفت: مردم به این وظیفه خود عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: امروز به وظیفه شرعی خود عمل می‌کنیم و باید مواظب باشیم که تقوای انتخاباتی را رعایت کنیم.

وی با اشاره به تشکیل مجلس قوی، گفت: انتخابات جهاد عمومی و آبروی نظام است و مایه برکت و قدرت ایران است و در برابر دشمن مصونیت بخش است.

خطیب نماز جمعه تبریز با تأکید بر اینکه انتخاب درست و اصلح مهم است، افزود: کسانی که هنوز رأی نداده‌اند، بعد از نماز جمعه به پای صندوق‌های رأی بروند.

وی افزود: دشمن دو روز بود توطئه کرده بود و مردم را از ویروس کرونا ترساند، اما موفق نشدند. امروز صبح توطئه جدیدی کردند و گفتند استامپ کرونا را منتقل می‌کند که وزارت کشور برای جلوگیری از این توطئه استامپ را اجباری نکرد.

امام جمعه تبریز  اشاره کرد: نمایندگانی که انتخاب می‌شوند باید به فکر مشکلات مردم باشند. الان ازدواج و اشتغال مهمترین مشکلات است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خطاب به مردم اظهار داشت: افرادی را انتخاب کنید که ساده زیست، مردمی، متواضع هستند، مسئولیت پذیر هستند، اهل اسراف و ریخت و پاش نیستند، سعه صدر دارند، شایسته سالاری را قبول داشته باشند، قانون گرا باشند، قاطع باشند، تحمل انتقاد را دارند، تقویت کننده نظام باشند. اگر امروز روز رقابت است، نام فردا را باید «شنبه مهربانی و بردباری» بگذاریم.

امام جمعه تبریز افزود: از بروز حوادث رنج آور که معمولاً بعد از انتخابات به وجود می‌آید بپرهیزیم. طرفداران کاندیداها بدانند که ملت ایران بزرگترین برنده انتخابات هستند.

وی با اشاره به دیدار مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب، گفت: خلاصه بیانات رهبر انقلاب در مورد آذربایجان این بود که مظهر غیرت دینی، انقلابی و الگوی دفاع از شخصیت و هویت ایرانیان بوده و یک سد مستحکم در برابر انحرافات دینی، استبداد و استکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه همواره مردم انقلابی، شجاع و صادق در آذربایجان هستند که علاج واقعه را قبل از وقوع انجام داده‌اند، گفت: مردم به صورت آتش به اختیار و بصیرانه در صحنه حضور بهنگام در لحظه‌های حساس که نظام نیاز داشت، حاضر شدند.

امام جمعه تبریز افزود: حضور هوشمندانه مردم تبریز در مشروطه، سرکوب تجزیه طلبان، حضور در اربعین شهدای قم، حضور در فتنه‌های اوایل انقلاب، حضور در ۸ دی سال ۸۸، حضور در سرکوب آشوب‌های ۹۶ و آبان ۹۸، حضور در تجلیل شهید سلیمانی که رهبر انقلاب نیز اشاره کردند، حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و… نشان دهنده این است که آذربایجان و تبریز سنگر اسلام و ایران است و اگر خدا بخواهد بیشتر هم شاهد حضور مردم آذربایجان خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha