شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ثبت اثر انگشت / انتخابات

حوزه/ رئیس ستاد انتخابات خوزستان، با اشاره به بخشنامه جدید وزارت کشور، گفت: با توجه به بخشنامه جدید وزارت کشور در حوزه‌های اخذ رأی، ثبت اثر انگشت برای رأی‌دهندگان الزامی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، علی حسین زاده، رئیس ستاد انتخابات خوزستان، امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه زمان رأی‌گیری تا ساعت ۸ شب ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: به احتمال زیاد این مهلت تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به بخشنامه جدید وزارت کشور، گفت: با توجه به بخشنامه جدید وزارت کشور در حوزه‌های اخذ رأی، ثبت اثر انگشت برای رأی‌دهندگان الزامی نیست.

حسین زاده، با اشاره به احراز هویت به‌صورت الکترونیکی، گفت: در این دوره احراز هویت به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود که یکی از اقدامات مؤثر جهت شتاب بخشی به روند انتخابات است، همچنین این اقدام ضمن سرعت بخشیدن به روند کار از سوءاستفاده‌های احتمالی به‌ویژه در زمینه آرای تکراری و رأی افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند، جلوگیری می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان، بیان کرد: هم‌اکنون در سه هزار و  ۱۴۱ شعبه، رأی‌گیری در سطح استان به‌صورت هم‌زمان انجام می‌شود و در مناطق سخت‌گذر نیز صندوق‌های سیار به همراه اعضای شعب اعزام شده‌اند.

اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور: اثر انگشت اختیاری است

 به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می رساند.

با توجه به احراز هویت رأی دهندگان بوسیله دستگاه های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و به منظور تسهیل فرآیند اخذ رأی با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است.

  ستاد انتخابات کشور

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha