پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی گفت: ملت ایران امروز با حضور در خیابان ها و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تمامی شایعاتی که در خصوص گسترش ویروس کرونا وجود دارد را به چالش کشیدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف با بیان اینکه ملت بی صبرانه منتظر تشکیل دولت جدید است و نباید اجازه دهیم که این تجربه به شکست انجامد، گفت: پیروزی این پروژه با همکاری دولت، پارلمان و ملت به نتیجه می رسد.

وی افزود: ملت عراق، ملت صبر، موفقیت و پیروزی است و آمادگی مقابله با تمامی بحران ها را دارد و بی صبرانه منتظر تشکیل دولت جدید است و اجازه نمی دهد این تجربه جدید به شکست بیانجامد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: باید اعطای رأی اعتماد به دولت جدید بر اساس دقت در مسئله پاکدستی، تخصص و کارامدی و به دور از فشار های سیاسی، گروهی و منافع حزبی انجام گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در بخش دیگر خطبه با بیان اینکه هزاران نفر کارگر به خاطر توقف پروژه ها بیکار هستند، از اقدام وزارت برنامه ریزی و کار برای به کار گرفتن جوانان از طریق پروژه های ملی قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که سایر وزارت ها همین راه را ادامه دهند.

وی از اقدام پزشکان در معاینه و درمان رایگان بیماران و اهدای ثواب آن به روح شهید ابو مهدی المهندس تشکر کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف آزادی کامل شهر حلب که یکی از بزرگترین استان های سوریه است را به ملت این کشور تبریک گفت و افزود: این پیروزی به معنی نزدیکی به پایان نفوذ جبهه النصره و داعش در سوریه است.

وی در خصوص انتشار بیماری کرونا و گسترش شایعات بعد از ورود آن به شهر مقدس قم، گفت: ملت ایران امروز با حضور در خیابان ها و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تمامی شایعاتی که در خصوص گسترش ویروس کرونا وجود دارد را به چالش کشیدند و آنان ملتی پایدار هستند و خداوند آنان را در موقعیت های مختلف یاری کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی به سالگرد شهادت شهید محراب سید محمد باقر حکیم و نقش این مرد بزرگ و فقیه وارسته در مخالفت با رژیم طاغوتی صدام و متقاعد کردن جامعه بین المللی در سرنگونی آن اشاره کرد.

وی همچنین به نقش علما در بیداری امت و مبارزه رژیم بعثی صدام با علما، حوزه علمیه و حذف مراجع دینی اشاره کرد و یادآور شهادت سید محمد صادق صدر شد.

امام جمعه نجف اشرف خواستار آمادگی برای استقبال از ماه رجب شد و ولادت امام محمد باقر (علیه السلام) را تبریک گفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha