پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تدابیر شدید امنیتی در اطراف مساجد و مراکز مهاجران در آلمان

حوزه/ یک مهاجم راست افراطی ۴۳ ساله چهارشنبه شب به دو قهوه خانه در شهر هانا در آلمان حمله کرده و ۹ نفر مهاجر را کشته و ۶ نفر دیگر را مجروح ساخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، هورست سیهوفر  وزیر کشور آلمان روز جمعه گفت که پس از حمله تروریستی در شهر هاناو در ایالت هسن، وضعیت امنیتی در اطراف مساجد و سازمان های مرتبط با مهاجران و پناهندگان در این کشور تشدید خواهد شد.

سیهوفر در یک کنفرانس خبری در برلین گفت:  آنچه در هاناو اتفاق افتاد ، آشکارا یک حمله تروریستی با انگیزه نژادپرستی بود.

وی گفت که حضور پلیس پیش از برگزاری رویدادها و مراسم مهم عمومی و پرجمعیت در سراسر کشور تقویت خواهد شد و مقامات امنیتی اقدامات  اضافی برای محافظت از مساجد و سازمان های مهاجرت در برابر تهدید فزاینده ای که از سوی نژادپرستان راست افراطی ایجاد می شود ، انجام خواهند داد.

گفتنی است یک اسلام ستیز راست افراطی ۴۳ ساله چهارشنبه شب به دو قهوه خانه مسلمانان  حمله کرده و ۹ نفر مهاجر را کشته و ۶ نفر دیگر را مجروح ساخت.

به گفته مقامات ترکیه ، پنج تبعه ترکیه در این حمله جان خود را از دست دادند.

این فرد متخلف ، که توسط مقامات به عنوان توبیاس آر. شناخته شد ، مانیفیستی را در اینترنت منتشر کرد که جزئیات نظرات نژادپرستانه و برنامه های خود برای پاکسازی قومی را نشان می داد.

پلیس آلمان روز جمعه اعلام کرد که در میان قربانیان سه شهروند آلمانی و دو تبعه ترکیه حضور داشتند. آنها گفتند که یک بوسنیایی ، یک بلغاری و یک رومانیایی نیز در این حمله جان خود را از دست دادند و یک شهروند دوگانه آلمانی-افغانستان نیز کشته شده است.

این سومین حمله تروریستی بزرگ توسط یک افراط گرای راست افراطی در آلمان بود که طی چند ماه گذشته به وقوع می پیوست.

هفته گذشته ، پلیس یک باند تروریستی راست افراطی را برچید و ۱۲ نفر را که توطئه حمله به ۶ مسجد را چیده بودند تا جنگ داخلی به راه بیاندازند را بازداشت کرد.

آلمان در سالهای اخیر شاهد رشد نژادپرستی و اسلام هراسی بوده است که تبلیغات گروههای نئو نازی و حزب آلترناتیوی راست افراطی برای آلمان به آن دامن زده است. ترکیه از آلمان و سایر کشورهای اروپایی به دلیل عدم مقابله جدی با تهدید روزافزون اسلام هراسی و نژاد پرستی انتقاد کرده است.

آلمان با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت ، بعد از فرانسه دومین جمعیت مسلمانان در اروپای غربی را دارد. در میان تقریباً ۴.۷ میلیون مسلمان این کشور ، ۳ میلیون نفر ترک تبار  هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha