پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان خواستار عذرخواهی بلومبرگ از برنامه جاسوسی پلیس نیویورک شدند

حوزه/ سازمان ها، گروه ها و اشخاص مسلمان از مایک بلومبرگ نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات و شهردار سابق نیویورک خواسته اند به خاطر برنامه جاسوسی علیه جامعه اسلامی عذرخواهی کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از religionnews، حامیان مسلمانان خواستار عذرخواهی شهردار مایک بلومبرگ یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حزب دموکرات، به خاطر برنامه جاسوسی پلیس نیویورک از جامعه اسلامی شدند.

درخواست ها در این رابطه در حال افزایش بوده و سازمان ها، گروه ها و اشخاص مختلف یکی پس از دیگری از بلومبرگ می خواهند به خاطر نقش خود در نظارت طولانی مدت بدون محدودیت اداره پلیس نیویورک علیه مسلمانان منطقه ای عذر خواهی کنند.

 ائتلافی از سازمان های برجسته مدافع مسلمانان این هفته نامه ای را به بلومبرگ ارسال کردند و خواستار آن شدند که از برنامه «نظارت پتو» در دهه بعد از یازده سپتامبر عذرخواهی کند و استفاده از برنامه های مشابه جاسوسی علیه جامعه اسلامی را محکوم کند.

در این نامه به بلومبرگ نوشته شده است: برنامه نظارت گسترده پلیس نیویورک جامعه ما را حیرت زده کرده و شکاف عمیقی بین نیروهای نظامی و مسلمانان ایجاد کرد. گفتار آزادانه را سرد کرد و منجر به آسیب های روانی طولانی مدت شد.

در ادامه این نامه آمده است:

کودکان و نوجوانان بیشماری که با هم دوست شده بودند، بعدها دریافتند که دوستانشان افسرن مخفی امروز بودند و به اعتمادی میان آنان وجود ندارد. بسیاری از مردم از ترس حکومت از دین فاصله گرفته و شرکت در فعالیت های مذهبی را متوقف ساختند.

 گفتنی است بلومبرگ از سیاست های افراطی خود علیه سیاه پوستان در زمان آغاز فعالیتش عذرخواهی کرده اما همچنان از این برنامه نظارت مخفیانه که در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد و تا پایان دوره شهرداری وی در سال ۲۰۱۳ ادامه داشت حمایت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha