جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / دسته عزای حضرت فاطمه (س) با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی

حوزه/ شب گذشته فردی در توئیتی با شایعه پراکنی، اعلام کرد آیت الله العظمی وحید خراسانی رحلت کرده‌اند و موجی از نگرانی‌ها را به وجود آورد.

خبرگزاری حوزه / شب گذشته توئیتی زده شد که آیت الله العظمی وحید خراسانی به دیار حق شتافتند، گرچه با پیگیری از دفتر این مرجع تقلید این خبر به سرعت تکذیب شد، ولی موجی از نگرانی را در بین دوستداران این مرجع تقلید به وجود آورد.

بهترین راه مقابله با شایعه، اطلاع‌رسانی به‌موقع، سریع و فراگیراست که  شب گذشته خیلی از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای به سرعت این خبر را پیگیری کردند و شایعه بودن آن را اعلام نمودند اما سویه دیگر ماجرا به مخاطبان فضای مجازی برمی‌گردد.

فارغ ازپشت پرده و اهداف انتشار این خبر در این زمان حساس شیوع ویروس کرونا و انتخابات، خوب است که دو نکته اساسی در مواجهه با این دست از خبرها مورد توجه قرار گیرد؛ اول این که عموم مردم سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرند و هر خبری را در هر شرایطی که در فضای مجازی منتشر می‌شود به  راحتی نپذیرند و این‌گونه اخبار را از منابع مورد اعتماد دنبال نمایند دوم، وظیفه اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی است که  منبع خبر را دریافت کرده و از صحت و سقم آن اطلاع یابند و بی جهت به بازنشر شایعات دامن نزنند و جامعه را نگران و مضطرب نسازند جدا از آن‌که دامن زدن به این شایعات، اعتماد مخاطبان را نیز سلب خواهد کرد.

بر اساس آخرین پیگیری خبرنگار خبرگزاری حوزه و بر اساس اعلام افراد مطلع و مرتبط با دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی، این مرجع تقلید در صحت و سلامتی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha